Air Asia, connecting flights

• Olaf uit KK

Beste Allemaal,

Volgens mij is dit nieuw bij Air Asia.

Stel.. je maakt een vlucht, Kota Kinabalu naar KL, en dan KL naar een internationale plek, dan.. kun je tegenwoordig je bagage laten doorlabelen, mits er 90 minuten tussen de beide vluchten zit. Ook hoef je niet meer in KL in te checken, maar… is er een transfer desk.

Zie op: http://www.airasia.com/my/en/transfer.html

En.. mis je door vertraging de tweede vlucht, zetten ze je op de eerst volgende mogelijkheid. Ook dit is nieuw !!

Haha, ik zie het al, enkel voor internationale bestemming, met KL als tussenlanding. Nou.. dus niet voor mij van toepassing, jeetje, wie maakt hier nu gebruik van??

Kan dus alleen bij twee internationale vluchten, en.. je dus niet in KL verblijft, enkel een tussenlanding maakt. Onzin dus, lijkt me.

Groet Olaf.

• kees

Als ik het zo lees lijkt me juist geweldig. Stel ik ga van KK naar London dan scheelt me dat een geweldige rompslomp want ik hoef in KL dus niet meer achter m'n bagage aan en alles inclusief mezelf weer in te checken…lijkt me niks mis mee.

En dat geldt dan ook weer voor de terugreis…kan ik mooi een pilsje drinken terwijl ik moet wachten en dat is toch een stuk relaxter…proost…

Kees

• Olaf uit KK

Hoi Kees,

Nee, sorry, mijn eerste tekst is fout. Kan niet vanaf KK, alleen als je bijvoorbeeld van Chengdu naar Coldcoast vliegt, en.. dus overstapt in KL.

Dus enkel bij internationale overstap.

Ik dacht eerst ook mooi, dus.. vanaf KK naar London, maar… dat gaat dus niet.

Dus… niet handig, wie vliegt nu met Air Asia X, van London naar Melbourne ??

Groet Olaf.

• kees

Heel veel mensen denk ik…….

Als ik in west europa woon en naar Australie wil dan is het misschien

wel de goedkoopste manier om daar heen te gaan dus nog steeds niet

zo slecht….

Kees

• Olaf uit KK

Hoi Kees,

Tuurlijk, zo zag ik het nog niet.

En.. misschien in de toekomst ook wel voor lokale connecties.

Maar… als je zon vlucht boekt, london naar Melbourne, dan.. krijg je met de boeking niet de overstaptijden te zien. Dat is natuurlijk waardeloos, je kunt de vlucht wel ineens boeken, maar.. je ziet alleen vertrek London, en aankomst Melbourne, niet de tussentijden in KL. Hmmm.. vreemd. Waarschijnlijk, veranderen ze enkel het vluchtnummer, en.. vlieg je met hetzelfde toestel weer verder. Kunnen de koffers ook aan boord blijven, scheelt ze weer handling kosten. Slimme jongens.

Maar.. hopenlijk breiden ze deze service in de toekomst verder uit, wie weet.

Groet Olaf.