jungletocht kota kinabalu

• bart

Hoi,

Tee vragen:

1- Weet iemand een leuke ( liefst niet te toeristische ) 2-3 daagse jungle tocht bij kota kinabalu ?

2- Een bijbehorend leuk hostel/resort om te overnachten in kota kinabalu ?

Avast dank.

Gr,

Bart

• Mike

Ik weet dat je bij KK wel de berg op kan. Is dat ook wat voor je?

En slapen: De homestay bij Olaf, is weer eens wat anders dan een hotel. Wij voelden ons er echt thuis. Lekker rustig en niet duur.

Gr. Linda.

(google op: Olaf, borneo en je komt vanzelf op zijn website).

• joop

Neem maar eens contact op met Kees en Mary.

Ze hebben een leuk huis in de verhuur voor weinig geld en hij kan je op plaatsen brengen

waar je geen toeristen ziet en je alleen de locals tegenkomt en die zijn supergeweldig……:))

Groeten

Joop en Annie

p.s het emailadres van ze is : marees1@streamyx.com

• Jolanda

Wij zijn afgelopen augustus 3 dagen bij the Last Frontier Resort geweest, een geweldige ervaring. Dit is een kleinschalige lodge op een berg met 4 kamers, het wordt gerund door de belg Gert samen met Jason. Ze bieden boottochten op de rivier én een jungletrekking én niet te vergeten, fantastische maaltijden, een hele persoonlijke benadering, enz. Echt heel erg de moeite waard! Om op de berg te komen moet je wel een paar traptredes op maar dan heb je ook wat.

Succes!

Jolanda

• bernard.bauwens@gmail.com

In KK of dicht bij KK kunt u geen goede jungle tocht maken, het best gaat u de bergen in naar een dorp waar u in een echte homestay kunt verblijven. Ook het platteland is heel geschikt voor dat doch hoe rekening met de hogere temperaturen. Spijtig dat er veel individuen zijn die gewoon een kamer verhuren onder de naam homestay. En voor alles u laat betalen. Een homestay is een erkende organisatie van de overheid en men moet met 6 tal huizen eraan deelnemen en herkend zijn door de overheid, dus pas op met homestay die bijna iedereen aanbied; Google eens homestay Sabah en u zult het echte homestay vinden. Voor homestay heeft men een vergunning nodig voor verzekering enz. U kunt de definitie homestay vinden op het Internet en wat het inhoud, homestay is meer dan enkel een kamer verhuren in uw eigen huis. . Schreef mijn gerust aan ik geef u wel adressen voor jungle trekking, ik woon hier in Sabah al 4 jaar.

Gewoon oppassen met al die homestay aanbieden daar home stay een culturele ervaring is in het dorp en meer dan een kamer verhuur en een rondrit in te stad.

Bernard

• Mike

homestay = verblijven bij iemand thuis

Dat er een organisatie is die dit als “officiele” term gebruikt is leuk en misschien wel goed.

Maar je kunt het ook zien als iemand die de term gebruikt als vertaling van het bij hem/haar thuis verblijven.

Ik zie daar niet gelijk iets verkeerds aan, maar dat zal wel aan mij liggen.

• Mike

En jungletochten echt bij Kota Kinabalu is zover ik weet niet echt mogelijk.

Wel zijn er daar tochten de berg op.

Of je kunt vanuit KK vertrekken naar een plek waar wel jungletochten mogelijk zijn, maar daar weet ik te weinig vanaf.

Wij hebben wel heerlijk gewandeld in de Danum Vallei. Ik weet niet of je daar ook meerdaagse wandeltochten kan houden. Wel weet ik dat je vanuit de Lodge meerdere wandelingen kan maken, die zeker de moeite waard zijn.

We hebben ook een jungeltocht in de buurt van Batang Ai gemaakt, maar daar zijn veel minder dieren te zien.

In ieder geval veel plezier met wandelen op Borneo.

En je vakantie.

Oost Maleisie is echt mooi.

Groetjes Linda.

even iets rechtzetten, het was niet mijn bedoeling het homestay in slechte daglicht te zetten er zijn inderdaar ook hele goede homestay in Sabah. doch voor een goede jungle trekking gaat men het best inland KK is niet zo geschikt voor een echte jungle trekking.tenzijn men een jungle trekking wil doen tussen het beton (hahaha).

google eens www.tykatventuretours.com die doen jungle trekking.

• kees

Hallo Bernard,

De link die je opgeeft werkt niet…

Groeten

Kees

Hi Kees,

probeer die website eens. http://www.thamyaukong.com/miki/

Alles ok met u?

groetjes

Bernard