Hallo,
Ik ben samen met mijn vriendin vorige maand 3 weken in Maleisië geweest. Wij hebben alles met de bus gedaan en dat ging prima!
- We zijn begonnen in Kuala Lumpur. Van daar kun je met een shuttle bus naar het grote busstation iets buiten de stad. Daar hebben wij een toeringcar genomen naar de Cameron Highlands (2,5 uur).
- Van de Cameron Highlands zijn we met een minbusje (8 personen) naar de Perhentians gegaan.
- Van de Perhentians hebben we een taxi genomen naar Kota Bharu (wilden met bus, maar was toen nationale feestdag: toen reden geen bussen).
- Van Kota Bharu zijn we met de jungletrain naar Jerantut gegaan (5 a 6 uur) en vervolgens met de bus naar Taman Negara (1,5 uur).
- Van Taman Negara zijn we naar Mersing gegaan (erg lange rit: Taman Negara - Jerantut - Kuantan - Mersing). Hier hebben we zo'n 12 uur over gedaan, ook omdat sommige bussen volgeboekt waren en we op zoek moesten naar alternatieven.
- Van Mersing (Tioman) zijn we naar Melaka gegaan. Er is een rechtstreekse bus, maar die was volgeboekt. Wij zijn toen naar Johor gegaan en daar overgestapt naar Melaka.
- Melaka naar Kuala Lumpur in 2 uur.
Sommige reizen hebben we 1 of 2 dagen van te voren geboekt bij een ticketcentre, anderen helemaal niet. Als het kan zal ik zoveel mogelijk proberen vast te zetten 1 of 2 dagen van tevoren.
Groet Renzo