Redang of Gem Island (pulau gemia) + vraag over acco

• Bruidje

Hallo Maleisiefans,

Ik ben mijn huwelijksreis naar Maleisie aan het plannen en uiteraard hoort daar vooral ook een bounty-eilandje bij.

Nu gaan we zowiezo naar Perhentian Besar en Lang tengah, maar ik twijfel nog tussen pulau redang en pulau gemia.

Iemand hier geweest?

Verder vroeg ik me af of iemand hier ooit gelogeerd heeft in een Berjaya hotel of een Sari Pacifica hotel.

Graag jullie ervaringen!!

Alvast vriendelijk bedankt!

• AB

Hoi Bruidje,

hebben in mei dit jaar gelogeerd in t Berjaya. Het was geweldig, echt waar. Geloof alle slechte berichten op tripadvisor ed niet. Heb me bijna laten misleiden.

Neem wel een kamer met zeezicht. Kamers zijn netjes en bediening is super. Hebben tijdens de vakantie in 9 hotels (voornamelijk 4 en 5*)gelogeerd en deze was samen met Traders KL een topper. Super ontvangst na een vermoeide bootreis met drankjes en een koude handdoekje. Checkin ging erg snel hoewel we tegelijk met een groep van ca 35 man aankwamen. Het zicht vanuit de kamer en t strand zijn adembenemend. Eten was wel “prijzig”. wij hebben bijna alle avonden ca 20meter van de hoofdingang bij een restaurantje gegeten. Ben de naam vergeten. Volgens mij iets van Aima's. Voor ca 5euro pp heb je een uitgebreid diner.

Voordeel top andere hotels op Redang is privestrand, lekker rustig. Hoor het wel als je vragen hebt.

groet

AB

• Bruidje

Hallo AB!

Bedankt voor je reactie, dit klinkt heel erg goed!

Ik ben er nog niet achter of het nu echt zo buitensporig duur is of dat het wel meevalt? (in vergelijking met middenklasse)

Wij gaan normaal naar gewoon middenklasse accommodaties, of nog minder luxe gewoon bij de mensen thuis of in een tent.

Dus wij zullen het zowiezo allemaal al snel prachtig vinden haha

We vonden dat we voor 1 keer wel wat luxer mochten doen zeker op onze honeymoon.

Als ik op internet zit te surfen lijken de stranden op Redang me mooier dan op Gem Island. Maar vind het zo lastig om alleen op plaatjes af te gaan.

• Danny

Hi,

Ik ben op beide eilanden geweest, alweer jaren geleden.

Pulau Gemia heeft nauwelijks strand, behalve dan het stuk waar het enige, kleine resort staat, met mini zwembad, waar verder weinig te beleven is. Ga je voor rust dan is het ok.

Het luxe Berjaya resort op Redang is veel groter, maar ook een beetje afgelegen. Voordeel is weer de rust.

Op de andere gedeeltes van Pulau Redang zijn stranden overvloedig aanwezig. Alleen sommigen een beetje platgetrapt en de meest resorts zijn niet echt luxe te noemen.

.

• Bruidje

Heej Danny,

Bedankt voor je reactie!

Je hebt met je berichtje bevestigd wat ik zelf al dacht en meen gezien te hebben op veeeele plaatjes die ik op internet tegenkom.

Maar het is zo lastig om je er een goed beeld van te vormen alleen op basis daarvan.

Ik ben dus ook blij met je reactie! Redang it's gonna be!

• Richard

Hoi,

Wij zijn op onze huwelijksreis afgelopen september op Redang geweest. Het is een heel mooi eiland.

Het Berjaya is zeker ok! Wij vonden het wel erg prijzig, in vergelijking met andere accomodaties in Maleisie (dit was de 3e keer Maleisie). Wij hadden het gevoel echt uitgemolken te worden, je moet echt voor alles betalen. Verwacht ook niet veel extra's als Honeymoner zijnde.

Ook jammer is dat het koraal aan het verbleken is, is dus een goede zaak dat de overheid ingrijpt.