Gem island of Lang Tengah?

• Bruidje

Hallo maleisiefans!

Ik heb al een vraag hier geplaatst waar ik goed antwoord op kreeg, en nu heb ik er nog eentje.

Het plan is dus om mei/juni op honeymoon naar Maleisie te gaan.

Op het einde willen we 3 bounty-eilandjes aan doen.

Het wordt nu zowiezo Perhentian Besar en Redang (n.a.v. mijn vorige vraag).

Nu twijfel ik nog tussen Lang Tengah en Gem Island.

Zijn ze een beetje te vergelijken?

Ik lees niet al te beste verhalen over de acco's op Lang Tengah, iemand ervaring met d'coconut lagoon?

Of ervaringen dus met het enige resort op Gem Island?

Alvast superbedankt!

Groetjes Bruidje

• Danny

Hi,

Op Pulau Lang Tengah ben ik jaren geleden geweest en vond het vergeleken met Gem Island en Redang de no1 wat betreft bounty gehalte. Op PLT kun je wandelingen maken langs mooie stranden op Gem Island niet.

Als je gaat voor kwaliteit dan is het resort op Gem Island beter, inclusief een goede thai spa.

Danny

• m

the islands are beautiful but after 5 days, you're done. i find langkawi a much more honeymoon-ish destination. gorgeous hotels, good nature, more variety etc. D'Coconut Lagoon is rather disappointed. The resort itself is not very good (although it looks nice in photos). if you do decide to go to lang tengah, sari pacifica might be a better choice (also more expensive). we were quite disappointed the last time we stayed at d'coconut- it was dirty, poorly prepared food and the spa was expensive (and not good as i did some ayurveda hair treatment and had to shower in my room because they didn't have water there anymore. they charged me full price anyway. ). Langkawi has much better options- besides the amazing hotels like four seasons etc, there are also charming little places like bon ton, temple tree or villa molek. granted, the sea there is not as beautiful but it's a lot more comfortable to lie on the beach there as the beaches on the east coast tend to be filled with dead coral (pokey).

• yvonne

Hallo bruidje,

Langkawi is inderdaad ook erg mooi.We hebben mooie stranden,mooie natuur en vele mooie resorts en hotels.

De prijzen varieren van 100 tot 700 rm per nacht.Ligt er helemaal aan hoe luxe je wilt.

Google eens op langkawi misschien is het wat voor jullie.

veel plezier met voorbereiden.

• Bruidje

Hallo mensen,

Bedankt voor jullie zinvolle antwoorden!

Danny, je bevestigt wat ik al dacht, bedankt daarvoor!

m en yvonne, de optie Langkawi ga ik eens nader onderzoeken en serieus bekijken, bedankt!

Fijn dat er ook al tips voor resorts bij staan!

Mocht ik toch tussen LT en GI moeten kiezen, dan kan ik dus het beste voor LT gaan en dan in Sari Pacifica logeren begrijp ik.

Ik vind dit er ook echt prachtig uitzien, maar ik weet nog niet of het budget dat ook echt toe gaat laten.

Ik wil in januari gaan boeken ongeveer, voor eind mei/begin juni dus, is dit nog een beetje op tijd?

Ik vergelijking met onze eerdere reizen zou ik denken van wel maar ik weet niet hoe het met Maleisie zit.

Als ik een beetje probeer te checken online wat de rates zijn en of er nog plaats is dan krijg ik vaak te lezen dat er niets beschikbaar is voor dan.

Is dat ook echt zo of kun je het dan nu gewoon nog niet boeken? Of heeft het te maken met dat het in juni ergens ook schoolvakantie is in maleisie?