Weer Langkawi juni of augustus?

• Imme

Hallo,

Ik wil volgend jaar een rondreis maken met Fox via Borneo, Kuala Lumpur, Cameron Highlands - Pangkor eiland,

Penang en de laatste dagen eindigen op Langkawi.

Nu zou ik graag willen weten wat de beste reisperiode is met de minste regen juni of augustus?

Ik weet dat er elke dag kans op een bui is maar heb geen zin in hele dagen regen.Vooral niet in Langkawi.

Ik hoor graag van mensen die in juni of augustus daar geweest zijn en wat hun ervaringen zijn.

• John Mommers

Beste Imme

ik ben al weer een jaar of 8 woon en werkzaam in Maleisië,en ik denk persoonlijk

dat het het beste is om een ticket te boeken van Nederland Kuala Lumpur en dan via Kuala Lumpur verder te reizen,ik denk dat dit een stuk goedkoper is dan via een Nederlands reisbureau

als je mij even een mailtje stuurt met wat meer gegevens kan ik je beter adviseren

dan nu je vraag betreft het weer in Lankawi in Juni of Augustus

Zoals overal ter wereld het is tegenwoordig moeilijk in te chatten wanneer je de minste regen hebt,maar de minste kans op regen is in Februari in juni juli en augustus kun je regen hebben maar kan het ook heel erg heet zijn nogmaals moeilijk te voorspellen,en als het hier regent is het niet de hele dag regen je kunt een bui hebben en een half uur later is de zon er alweer

wil je nog meer info dan stuur mij een mailtje zodat ik je verder kan helpen

groetjes

John

• Martijn

John Mommers Schreef:

——————————————————-

> Beste Imme

> ik ben al weer een jaar of 8 woon en werkzaam in Maleisië,en ik denk persoonlijk dat het het beste is om een ticket te boeken van

> Nederland Kuala Lumpur en dan via Kuala Lumpur verder te reizen,ik denk dat dit een stuk goedkoper is dan via een Nederlands reisbureau

> als je mij even een mailtje stuurt met wat meer gegevens kan ik je beter adviseren

waarom niet hier?

> dan nu je vraag betreft het weer in Lankawi in Juni of Augustus enz.

> wil je nog meer info dan stuur mij een mailtje zodat ik je verder kan helpen

waarom niet hier?

• Pisang

Ben het roerend met je eens, Martijn.

John vraagt in elke post om hem een mailtje te sturen zodat hij vragenstellers verder kan helpen (lees: zaken kan doen)

Waarschijnlijk staat John's apartement op Penang nog steeds leeg.

• Pisang

Was het nou 8 jaar, een kleine 10 jaar of RUIM 10 jaar dat je in Maleisie zou verblijven? Voor minder dan 2 weken posten op dit prikbord zijn dat grote verschillen. Ik ben het even kwijt.

• John Mommers

ik ben om heel precies te zijn 8 jaar en 11 maanden in Maleisie dus volgens mij is dat een kleine 10 jaar

ik heb bovendien geen enkele behoefte om zaken te doen via dit mooie forum maar om mensen meer info te geven over de mogelijkheden in Maleisië,en de feite liggen er gewoon dat het verstandiger is om alleen een ticket te boeken en dan verder hier alles te regelen,dat kan je een hoop besparen.

• Pisang

Dat je bezoekers en vragenstellers op dit forum van informatie wil voorzien is een hele goede zaak. Maar waarom moet dat dan altijd via email? Doe dat dan gewoon hier zodat anderen daar ook gebruik van kunnen maken.

• Martijn

John Mommers Schreef:

——————————————————-

> en de feite liggen er gewoon dat het verstandiger is om alleen een ticket te boeken en dan verder hier alles te regelen,dat kan je een hoop besparen.

gelukkig zeg je “kan besparen”, dat is namelijk niet altijd en automatisch zo

ook zou ik mensen die alles in nederland regelen niet dommer willen noemen die pas in maleisie alles gaan regelen

valt “vanuit nederland via internet regelen” ook onder “hier regelen”?

• Mootje

Hallo,

Het weer is onvoorspelbaar, je weet nooit hoe dat zal lopen.

Wij zijn dit jaar in Mei - Juni naar Maleisië geweest en waren de tweede week van Juni 6 dagen op Langkawi.

Het weer was erg wisselvallig, we hebben heel veel regen en onweer gehad.

De dag dat wij aankwamen regende het pijpestelen en is het de hele dag grijs gebleven met 's nachts mega onweersbuien.

De volgende dag was het weer stralend weer, zelfs geen buitje aan het eind van de dag.

Denk dat het regenseizoen erg vroeg is begonnen dit jaar 8-).

Ondanks het weer hebben wij een fantastische tijd op Langkawi gehad.

Heel veel voorpret met het uitzoeken van je reis en heel veel plezier in Maleisië.

Groetjes,

Monique