Voor het eerst naar Maleisië

• carine

Beste prikborders ,

Onze plannen voor het ondernemen van een reis naar Maleisië staat nog helemaal in zijn kinderschoenen. Het enige waar wij al naar uitgekeken hebben zijn de vliegtickets . Eerst dachten van een ticket te kopen Brussel Kuala Lumpur om vandaaruit ( al backpacken ) rond te reizen en te eindigen in Singapore om vandaaruit weer naar huis te keren .

Maar als we de klasieke tours bekijken wordt deze route weinig of niet gekozen. Misschien is het niet zo een goed idee om naar Singapore te reizen;

Onze interesse gaat vooral uit naar wat kultuur , een beetje natuur ( maar geen dagen rondtrekken in natuurparken ) coulleur local enz .Een paar dagen strand mag er ook bij , maar niet al te toeristish .

Mocht er iemand zijn ervaringen willen delen met eventueel binnenvluchten , dan horen we het graag . Kunnen deze eventueel ter plaatste geregeld worden ? Is het duur ?Hoe en waar regel je dat best ? Aan binnenvluchten denken we bv aan Borneo .Of andere sugesties ? Onze reistijd is beperkt tot maximaal 3 weken . Je merkt het we hebben heel wat vragen, dit is ons eerste bezoek aan het prikbord , maar wellicht nog lang niet het laatste.

We ( twee vriendinnen ) zijn 50 plussers maar we hebben (al zeggen we het zelf )al)heel wat reiservaring .

Hopend dat er uit dit schrijven een prachtige reis groeit dank ik ieder van harte die op één of andere manier meewerkt aan dit leerrijk forum.

groeten carine

• John Mommers

Beste Carine ,ik woon al weer een aantal jaren in Maleisië,en het bevalt me hier uitstekend,ik begrijp ongeveer wat je bedoelt en je kunt hier alle kanten op veel natuur weinig natuur strand vakantie noem het maar op

het beste is om gewoon een ticket te boeken naar kuala lumpur en dan hier alles verder te regelen is stukken goedkoper dan met een Nederlands Reisbureau

en de binnenlandse vluchten kun je makkelijk boeken via Air Asia of Fireflyz(is een dochter onderneming van Malaysian Airlines)

Als je me wat meer details kunt mailen van wanneer je wilt reizen kan ik je waarschijnlijk wel verder helpen

groetjes

John

johnmmmrs@yahoo.com

• Flufunited

Beste John,

Ook voor ons wordt het de eerst reis naar Maleisië.

Ons voornemen is om 3 weken in de maand februari naar West-Maleisië te gaan.

We hebben op dit moment een ‘standaard’ route in gedachte t.w. een aantal dagen KL en dan naar Taman Negra/Cameron Highlands/Langkawi.

Als ik het goed begrijp kunnen we in eerste instantie het beste alleen een ticket naar Kl boeken en dan ter plaatse de ‘rest’ boeken.

Heb je nog een aantal leuke tips?

Alvast bedankt voor de moeite.

• koecing

Een tip, doe ermee wat je wilt, maar wij hebben een paar jaar geleden de reis van Cam. Highlands naar Penang onderbroken in TaiPing i.p.v. in een luxe resort.

het hotel in TaiPing van Ok maar ook absoluut niet meer dan dat, maar het stadje authentiek. Mijn vrouw wilde daar naartoe omdat de stad bekend staat om zijn vrolijk beschilderde zonnescreens bij de winkels.

Bleek naast het hotel een groot stadspark te zijn waar tal van aktiviteiten plaatsvinden. Varierend van Tai Chi in de vroege ochtend tot flaneren, zelfs autorijles op een pleintje

Bovendien bleek er verop in het park een grote “hawker-stall” ter zijn. Dat was echt fantatisch. Totaal geen toeristen, dus wij waren degenen die bekeken werden, tal van locals die bij ons aan wilden schuiven en ons wilden begeleiden langs het vele eten.

Alle avonden daar geweest tot in de late uurtjes.

Ook de omgeving is ongerept qua toerisme, dus met de auto naar de kust en de vissersdorpjes in en genieten maar.

• Pauline

Hallo,

Ook wij gaan op voor het eerst op vakantie naar Maleisie. We zijn met z'n viertjes, twee volwassenen en twee kinderen van 7 en 10 jaar.

De vlucht is al geboekt voor februari en de auto meer nog niet. Naast de standaard dingen zou ik ook graag de oostkust willen bezoeken. Ik heb gelezen dat de stranden daar veel mooier zijn dan bijvoorbeeld in Penang en Langkawi. Klopt dit? En zoja, weten jullie waar we dan het beste naar toe kunnen?

Mochten jullie wat weten dan hoor ik het graag.

Groeten Pauline

• jacqie58

Hallo Koecing,

Ik denk dat je de reis dus per auto hebt afgelegd. Ben je vanuit KL vertrokken met de auto? En kun je zelf goed rondrijden in de CH? Heb je de auto op Penang ingeleverd of is het zinvol om ook daar een auto ter beschikking te hebben?

• Belinda

Wij zijn dit jaar ook voor het eerst gegaan en hebben een prachtig rondje gemaakt…..

Kuala Lumpur

Taman Negara

Redang (eiland aan de oostkust)

Singapore

Het was geweldig!!

Wij zijn dus ook in Singapore geeindigd en hadden ook gehoord dat de eilanden aan de oostkust mooier zijn dan de eilanden aan de westkust.

De tickets hadden we zelf geregeld via malaysia airlines en hadden de accomodaties en onze privetransfer via Van Verre geboekt.

Ik hoop dat jullie iets aan deze informatie hebben en ik wens jullie alvast een hele prettige vakantie!!

Belinda

• Koecing

Jaccqie58,

Wij hebben idd. zelf gereden. Na taman negara kregen wij de auto en zijn naar CH gereden. Van daaruit naar Taiping en door naar Penang.

Het rijden( links) went heel snel. Voor de rest is het gewoon goed te doen, zelfs in de drukte van downtown Georgetown (Penang).

We hebben de auto achtergelaten op Penang en zijn doorgereisd naar Langkawi.

Wij huurden van Avis. Was achteraf prettig dat het een internationaal opererende verhuurder was. We konden de “problemen” afhandelen via de nederlandse AVIS.

Er was wat gesteggel omtrent bepaalde bedragen. AVIS NL heeft het keurig afgehandeld.

• Jacqueline

Vliegtickets zijn geboekt, zijn nu bezig om te kijken hoe en wat met autohuur.

Koecing, hoe heb je dat geregeld dat jullie na Taman Negara te auto kregen?

• Koecing

Jacqueline,

“Gewoon” aangegeven bij de verhuurder, houdt er rekening mee dat je wel een kleine toeslag betaalt. Wij huurden bij AVIS.

Wij hebben de laatste keer gehuurd bij “Hawk” is ons ook erg goed bevallen. Zij hebben volgens mij ook landelijke dekking.

Google maar eens op hawk car rental. Ik heb de ervaring dat ze heel snel op email reageren.