Last Frontier of Uncle Tan

• Nis

Beste kenners,

Komende zomer gaan wij voor het eerst naar Azie en wel Maleisie.

We willen ook een (kort)bezoek brengen aan Sabah en wel in het bijzonder Sandakan om hier wildlife te spotten en voor het oerang-oetan centre.

In totaal circa 4 nachten.

Twee nachten (en drie dagen) willen we graag besteden aan Wildlife viewing op de kinabangtan river.

Ik lees hier goede berichten over zowel Uncle Tan als Last Frontier Resort. Ik heb moeite om een keuze hier tussen te maken.

Belangrijkste vraag aan jullie is er verschil tussen beide organisaties als het gaat om kans op wildlife spotting??

Last Frontier heeft qua comfort, hoewel wat duurder, onze voorkeur maar de vraag hierboven speelt ook mee.

Benieuwd naar jullie reactie en ervaringen.

• yvonne

Ik denk dat de meeste mensen maar naar een van de twee geweest zijn en dus niet echt kunnen vergelijken. Wij zijn ook alleen naar uncle tan geweest. Dit was een hele mooie ervaring. Veel dieren gezien. Het is basic maar echt wel te doen of je moet echt rugklachten ofzo hebben. Het is echt een aanrader!

• Evelien

Wij zijn afgelopen zomer in het Last Frontier Resort geweest. Het comfort is inderdaad erg fijn! We hebben een aantal rivercruises gedaan en hebben veel wild gezien. Met de jungle walk hebben we niet zo heel veel dieren gezien, meer planten. Wij kregen per dag 1 riviercruise en 1 junglewalk, volgens mij is dat bij Uncle Tan wel meer. Maar voor ons was dit genoeg en we hebben genoten van de mooie kamer, het prachtige uitzicht en het heerlijke eten bij Gert en Jason. Gert komt uit België en praat Nederlands, het was leuk om met hem te praten over de ins en outs van Borneo. Wij zijn er met onze eigen auto naartoe gereden en dat was goed te doen. Maar je kunt ook worden opgehaald.

Ga je alleen om de jungle te zien en wil je back to basic, kies dan voor Uncle Tan. Wil je ook nog genieten van wat extra luxe, dan zou ik zeker kiezen voor Last Frontier Resort!

• Nis

Dag Evelien en Yvonne,

Dank voor jullie verhelderende antwoorden.

Ik ga eerst maar is een mail sturen naar the last frontier om te kijken of zij plek hebben.

Iets meer luxe voor een eerste jungle ervaring lijkt mij voor ons beter passen.

• m.visscher

Wij willen ook graag naar the Last Frontier, maar ze reageren niet op onze mail.

Het emailadres stond op hun website, maar geen reactie dus.

Weet iemand een ander email adres?

• Nis

Dag,

Ik heb ook nog geen reactie, hoewel ik pas 2 dagen geleden heb gemaild, ik heb de mail gestuurd naar info@thelastfrontierresort.com.

• m.visscher

ik heb anderhalve week geleden gemaild en 3 dagen geleden nogmaals.

Beide keren geen reactie.

• lianne

Je moet wel een beetje geduld hebben. De lodge zit bovenop een berg en ze hebben maar beperkt internet bereik. Bovendien zijn ze vaak onderweg van en naar Sandakan om mensen op te halen of weg te brengen.

Ik vermoed dat Gert nu in België zit, gaat hij elke december heen om zijn ouders te bezoeken.

Dus als je in het Nl gemailed hebt kan Jason dat waarschijnlijk niet lezen.

Maar je geduld word vast beloond, voor ons was het echt een hoogtepunt van onze Borneo reis.

Voor meer beeldmateriaal over deze lodge kan je ook nog op onze site kijken!

Bosch Vertrekt

Voor eventuele vragen mag je me altijd mailen!

• Nis

O.k. dat zou wellicht de verklaring zijn voor het niet beantwoorden van de mail.

Gezien de gunstige prijzen wou ik graag alvast de binnenlandse vluchten boeken van West- Maleisie naar Sabah en terug

boeken maar wou de gewenste data mede laten afhangen van de beschikbaarheid van kamer in the Last Frontier.

• m.visscher

Precies, daar zit ik ook mee.

Heb een beetje een schema in elkaar gedraaid met binnenlandse vluchten etc, maar eea is ook afhankelijk van de beschikbaarheid bij Last Frontier.

Overigens heb ik in het engels gemaild 2 weken geleden.