Drie weken Maleisie

• Paul

Dag allen,

In januari gaan mijn vrienden en ik (twintigers) drie weken naar Maleisie.

We weten dat we de ons richten op de Westkust en Borneo (gezien het regenseizoen is in het oosten).

Een aantal bestemmingen staan wel vast, maar we hebben nog wat vragen. Hopelijk hebben jullie advies!!

We beginnen in Kuala Lumpur, willen de Cameron Highlands bezoeken en chillen op een eiland aan de Westkust.

Vervolgens vliegen naar Borneo om daar nog een week te blijven.

Vragen wij wij nog mee zitten.

- Welk eiland raden jullie aan om te relaxen? En welk hotel?

- Borneo, we hebben maar een kleine week in Borneo. Welk deel moeten we kiezen? Sabah of Sarawak?

We zoeken een soort vaste plek, van waar je uitstapjes maken. Hebben jullie een aanrader?

Ik hoor heel graag van jullie!

Met vriendelijke groet, Paul en Kim

• Paul

Nog een toevoeging.

We denken er ook aan het vaste land achter ons te laten (op KL en Melaka na) en twee weken naar Borneo te gaan.

In dat geval (sorry voor de vele vragen), kan iemand een plek in zowel Sabah als Sarawak aanraden? Locaties waar we langere tijd kunnen blijven en uitstapjes maken? Hoor graag!!!

Groet!

• kees

Ik weet niet of reclame maken voor je zelf mag maar kijk eens op www.intermare.nl/mary_haak

Uitstapjes volop keus…o.a.

Kinabalu Park .. Maleisies hoogste berg en doe een paar treks en dan door naar Poring Hot Springs voor de canopywalk en eventueel een bad in de sulfur hot springs en als je geluk hebt is er een rafflesia in de buurt.

Een bezoek aan de eilandjes voor de kust van Kota Kinabalu die tot het Tunku Abdul Rahman park horen en ga lekker zwemmen of snorkelen of iets anders of gewoon lekker luieren aan het strand.

Een bezoek aan Mantanani island is ook zeker de moeite waard

Wetland cruise in Klias, lekker relaxed in een bootje door de mangrove wouden en genieten van de omgeving.

Je zult er zeker de neusaap zien en diverse andere soorten.

White water rafting op diverse locaties

Een jungletrek in Kiulu waar je zeker geen andere toeristen zult tegenkomen de locale gidsen die meegaan bereiden de lunch voor je terwijl jij verfrissing zoekt bij de waterval…zwemkleding mee dus.

Voor meer info en mogelijkheden kun je altijd mailen…marees1@streamyx.com

Kees

• yvonne

Hoi Paul,

Twee mooie uitvalsplaatsen zouden Kuching en Kota Kinabalu moeten zijn.

- Kuching kun je naar bako national park (kan je ook overnachten)

- orang oetan centrum

- satang island (schildpadden, kan je ook overnachten)

- long hous bezoek (deze hebben wij niet gedaan)

Kota kinabalu:

- Brunei

- KK nationaal park, berg beklimmen of gewoon wandelen

- Eilandjes (overnachten)

- In de buurt is een leuke markt!

- Sandakkan, uncle tan mooie back to basic natuurervaring, evt orang oetans

Je kan ook over land trekken van kuching naar sandakkan of kk.

Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust! Veel plezier alvast!

Groetjes Yvonne

• yvonne

Oja als je toch kiest voor west-maleisie dan zijn inderdaad de cameron highlands een aanrader, makkelijk te bereiken via kuala lumpur met de bus. Verder als eiland is Pulau Tioman, plaatsje juara een aanrader en dan slaapplaats river view place, bungalow hutjes op het strand! Daar is ook een hele mooie rivier waar je zelf met de kano op kan op dieren (oa slangen) te spotten in de bomen! Heeeel erg mooi!

Alles goed te doen met openbaar vervoer.

• Paul

Klinkt goed allemaal!

We hebben vannacht besloten om van de drie weken, twee weken op Borneo door te brengen. En dan gaan we van Kuching naar Kota Kinabalu reizen.

Een paar dagen op het strand spreekt ons toch ook nog aan, waar kan je dat op Borneo het beste inplannen?

En dan gaan we rondom Kuala Lumpur nog uitstapjes maken, als Cameron, Melaka etc.

Bijkomend voordeel is dat Borneo veel goedkoper lijkt dan het vaste land.

Als jullie nog accomodatietips hebben op Borneo, ik hou me aanbevolen.

• Paul

Ziet er goed uit, Kees!

Ik ga het mijn vriendin voorschuiven!

• kees

Dank je …..als jullie nog vragen hebben hoor ik het wel….