hallo,
ik zit met een organisatorisch ‘dilemma’ .
komende april gaan mijn vriendin en ik voor 5 wkn naar maleisie en borneo. we gaan met zn tweetjes zonder verdere reisorganisatie omdat we ons eigen tempo en programma willen bepalen. en omdat we niet de hele dag opgesloten in een geaircode touringbus willen zitten. dat hebben we een keer gedaan, en was wel ok,maar je beleeft en ervaart het leven van t land veel intenser als je t op eigen houtje doet, althans das onze mening.
ook wij hebben heel veel zin om de Kinabalu te beklimmen. dat moet toch een vd hoogtepunten vd vakantie worden.
het ziet er naar uit dat we waarschijnlijk in de 3e wk van april in die buurt zullen zijn.
nu is mijn vraag of het rond die tijd zo druk is in die buurt dat we alles van te voren moeten boeken.
denk aan overnachtigen in homestays/hostels/betaalbare hotels en het daadwerkelijk beklimmen vd berg.
of denken jullie dat het wel op de bonne fooi kan. het liefste boek ik niks van tevoren want t kan ineens 3 dagen eerder of later zijn, en dan wil ik nergens aan vast zitten.
iemand ervaringen ermee.
tips en aanraders van bepaalde slaap en eetplaatsen zijn uiteraard ook van harte welkom.
alvast bedankt!