Bangkok-Singapore per trein

  • Pisang

    Beste allemaal,

    Een klant van mij (ik zit niet in de reis wereld, hoor) heeft me om advies gevraagd betreft het reizen per trein van Bangkok naar Singapore, omdat hij weet dat ik zakelijk veel in die gebieden verbleef. Ik weet dat er een goede luxe trein verbinding is. Hoe zit het tegenwoordig met de spanningen in het grens gebied tussen Thailand en Maleisie? Heeft dat invloed op het internationale treinverkeer in die regio?

    Pisang

  • Martijn

    de door jou bedoelde trein rijdt gewoon, zie http://www.orient-express.com/web/eoe/journeys/4_129704.jsp

  • Pisang

    Martijn,

    Naast de Orient Express zijn er meerdere “gewone” verbindingen met “normale” treinen. Mijn vraag is echter of het veilig is per trein, luxe of niet, de grens tussen Thailand en Maleisie over te gaan.

    Pisang

  • Martijn

    als het niet veilig zou zijn zijn de clienten die meer dan 2.000 dollar voor een kaartje betalen de eerste die afhaken pisang

  • Mikem

    Pisang,

    Ik heb hierover een jaartje geleden ook over geïnformeerd op diverse fora. En daar verte;de mij dat de trein via de westkant gaat en dat meeste spanningen in het oosten zijn. En dat de mensen die het gedaan hadden zich volkomen veilig hebben gevoeld.

    In Thailand zaten wij met Engelse toeristen op de boot die ook met de trein zijn gegaan en het een geweldige ervaring vonden.

    Maar volgens mij adviseert de Nederlandse overheid nog altijd om de zuidelijke provincies Yala, Narathiwat, Pattani en Songkhla evenals de provincie Sisaket bij de grens met Cambodja (zie rubriek ‘Onveilige gebieden’) te mijden. (zie minbuza.nl)

    Groeten Mike

  • Pisang

    Bedankt voor jullie info.

    Pisang

  • raadgever

    Hallo, wij zijn ook met de trein van thailand naar maleisie gereist, het is goed te doen, alleen bij de grens moet je

    paspoort bekeken worden, en moet uit de trein,ga om de beurt, een moet bij de bagage blijven, goed opletten en

    er zijn mensen die willen pakjes bij je bagage zetten, ditmoet je niet toestaan, en wegsturen. Als de trein gaat

    rijden komt de conduteur of douane langs en vraagt welke tassen van je zijn, en als hij verder rijdt, dan gooien die

    mensen de pakjes langs de rails er weer uit.Dus dat is eenprobleem omdat je niet weet wat er in zit.

  • braat

    Weet iemand de prijs hiervan ?

    en wat de goedkoopste is