4 weken rondreis maleisie: vliegen op Kuala lumpur

  • theshine

    Beste allemaal,

    Ben een reis naar maleisie aan het voorbereiden, weet nog helemaal niet welke route maar willen ook een stuk borneo meenemen. Wat is het meest verstandig (lees: wat doen de meeste mensen). Vanuit NL vliegen naar kuala lumpur, rondreizen, en dan weer van kuala lumpur terug naar nederland? Of is het zoals in Vietnam verstandig om te vliegen naar hanoi en vanuit saigon weer naar nederland te gaan (of andersom natuurlijk). Dit omdat ik nu al wel de vliegtickets wil boeken.

    Groet The

  • Mikem

    Het is handig om een retourtje KL te boeken. KL is het centrale punt van Maleisië van waaruit je eigenlijk terug vliegt naar A'dam. Wat wel handig is om te doen om wanneer je naar KL vliegt op de dag dat je vlucht naar Amsterdam gaat om dat met dezelfde maatschappij te doen, zodat eventuele vertragingen geen groot probleem gaan vormen.

    Verder zijn er in KL 3 vliegvelden, 2 voor de diverse prijsvechters en 1 met MAS en de reguliere aanbieders. Dat is wel handig om rekening me te houden.

  • Martijn

    voor een paar tientjes meer heb je vaak een retourtje met de mas naar een andere eindbestemming in maleisie dan kuala lumpur

    imho is het dus handiger om een andere plaats binnen maleisie als eindbestemming te kiezen, stopover in kuala lumpur is vaak gratis

  • Pisang

    Heb nooit geweten dat KL 3 vliegvelden heeft.

  • Olaf uit KK

    Beste allemaal,

    Maar… koop geen retour AMS - Kuching, of retour AMS - Kota Kinabalu, want.. het is zelden zo, dat je een rondje maakt. Je begint op 1 punt, en eindigt ergens anders. Indien je een retour hebt, dan.. dien je dus altijd helemaal terug te vliegen.

    Ter verduidelijking, ik heb nu vlak achter elkaar gezien, dat mensen een retour van AMSterdam naar Kuching hebben geboek voor drie weken. Echter.. na een aantal; dagen Kuching reis je verder, en.. komt er niet meer terug. Deze mensen moeten op het laatste van hun reis helemaal terug naar Kuching om de retour vucht te nemen, en.. vliegen dan vanuit Tawau, Sandakan, of Kota Kinabalu, extra terug naar Kuching, terwijl je van deze plaatsen prima rechtstreeks naar KL kan terugvliegen. Indien ze dan willen wijzigen, kan dat niet, of.. betalen 250 Euro.

    Dus.. denk eerst goed na over je reis, voordat je de internationale vlucht koopt.

    Vriendelijke groet,

    Olaf.

  • Martijn

    olaf

    daar zijn open jaws voor

    heen naar plaats a terug vanaf plaats b, dat dan gecombineerd met een (gratis) stopover in kuala lumpur kan tot interessante mas-prijzen leiden

    de mas is niet dol op het niet gebruiken van een onderdeel van een ticket maar tot financiele gevolgen als door jou geschetst hoeft dat niet te leiden

    je waarschuwing om goed na te denken voor je boekt onderschrijf ik. laat daar geen misverstand over bestaan

    pisang

    als je lcct als een onderdeel van klia ziet kom je inderdaad met subang samen maar op 2

  • Olaf uit KK

    Beste Martijn,

    Dank voor je uitleg. Wil niet het laatste woord hebben, maar.. indien je niet bij Malaysia Airines boekt, dan:

    "wijziging bij hun is mogelijk maar kost 250 euro per ticket en 55 euro administratie kosten. dat is ons te veel.

    dit gold zowel voor de heen als de terug vluchten. deze kosten moeten zijn berekenen van Malysia airways"

    Ik zal niet vermelden bij welke budgetair (oops) deze tickets zijn geboekt, maar.. goedkoop kan dan dus duurkoop zijn. Dit betreft een familie van 4, dus.. 4 tickets x250Euro + 55 Euro zijn een 1050 Euro aan wijzigings kosten. Ze moeten dus nu heen en terug vanuit Kuching.

    Vandaar mijn reactie, en jouw onderschrijving, plan goed je reis, daarna pas je tickets.

    Vriendelijke groet,

    Olaf.

    Ps als positief van deze budget maatschappij: Ze hebben de 6 uur durende overstap in KL (die ook 2 uur kon zijn) wel gratis omgezet, zodat er een betere aansluiting was. Denk dat ze zelf ook wel inzagen dat die aansluiting niet echt lekker zat. Hier hoefde men niet voor te betalen.

  • Martijn

    Olaf uit KK Schreef:

    ——————————————————-

    > Beste Martijn,

    >

    > Dank voor je uitleg. Wil niet het laatste woord hebben, maar.. indien je niet bij Malaysia Airines boekt, dan:

    >

    > "wijziging bij hun is mogelijk maar kost 250 euro per ticket en 55 euro administratie kosten. dat is ons te veel.

    > dit gold zowel voor de heen als de terug vluchten. deze kosten moeten zijn berekenen van Malysia airways"

    ik zal je het laatste woord besparen olaf;)

    ipv het wijzigen van een ticket kun je ook besluiten een deel van het ticket niet te gebruiken

    daar komen dan hooguit de kosten bij om naar bijv. kuala lumpur te reizen/vliegen

    de mas is er niet dol op maar heeft service hoger in het vaandel dan lelijk doen tegen clienten dus daar komen geen problemen van

    een goede planning kan veel (finaciele) ellende voorkomen, dat hebben we samen wel duidelijk gemaakt lijkt me

  • Mikem

    Ik ga altijd maar uit van 3, want als je met Air Asia vliegt en je zegt tegen de taxi naar KLIA en niets over Air Asia. Zeker als je al laat bent heb je echt wel een probleem, als je op KLIA staat en ontdekt dat je vlucht een uurtje later van LCCT gaat.

  • hoeksie

    Even een vraagje over de diverse luchthavens.

    LCCT (Air Asia) & KLIA liggen dus wel aan dezelfde kant van de stad?

    Is dat ten zuidwesten van KL?

    Wij willwn direct na aankomst uit Indonesië door met de bus naar Mersing. Hoe kom ik vanaf LCCT in de juiste bus naar Mersing terecht?

    Groet

    Christel