Hallo,
Ratten en slangen zijn niet mijn lievelingsdieren. Kom je die veel tegen in West Maleisie?
Daphne,
Er zijn maar weinig mensen die echt liefhebber zijn van deze dieren, ook in Maleisië doet men er alles aan om deze dieren uit de steden te houden, het is er afhankelijk waar je naartoe gaat, in het algemeen zul je niet veel slangen en ratten in het openbaar zien, als je de jungle in gaat, ja dan natuurlijk wel. Maleisië is een land met veel ongedierte, miertjes, kakkerlakken, vliegjes noem ze maar op en je zult deze bijna overal tegen komen, ook op de 88st verdieping van de Petronas twin towers, wees er dus goed op voorbereid.
Mvg
Bo
Beste Bo. Bedankt voor je posting, echter.. verwijzingen naar je eigen website zijn helaas niet toegestaan, en bij deze verwijdert.
Je bent van harte welkom op dit forum, maar.. niet als reden om een eigen site te promoten.
In het kleine half jaar dat ik er gezeten heb is er één slang gesignaleerd, maar die werd door de bewaking rap weggemoffeld, niemand heeft het gezien alleen gehoord. In de tijd dat wij er zaten stond het water in KL erg laag, kinderen speelden er toch in. Daar zullen zeker ratten hebben gezeten, dus gewoon niet doen (er was toen cholera al werd het ontkend)
Waar we meer “last” van hadden zijn lizards, hagedisjes, ook op 35 hoog waar wij woonden. Ik had er geen moeite mee maar mijn dochter toen 8 was er panisch voor.
Wij aten nogal eens in een foodcourt en ja dan zitten er honderden boven je hoofd te krioelen rond de TL bak en in het begin kijk je angstvallig naar boven, van wanneer belandt er één op mijn bord, nooit!. Heb niet meegemaakt dat zo'n beest op tafel of elders viel. Maar als je 's avonds in je keuken komt het licht aan doet en er schiet er één over je aanrecht, dan schrik je wel. Ze zijn verder ongevaarlijk en houden insecten buiten. Verder ja loop niet met je blote voeten overal doorheen, dat zag ik veel mensen doen en dan had ik toch zoiets van doe schoenen aan, maar verder prima land!!
Als je de highlands in gaat wees bedacht op vliegen, muggen, (malaria komt in West Maleisie niet veel voor maar een enkele dengue fiever wel), doe lange broek en iets met lange mouwen aan en goede schoenen. Ik erger me altijd aan die films waar mooie meiden in short, topje en sandaaltjes in de jungle lopen mooi te zijn, dat is niet de werkelijkheid. Maleisie is een prachtig land maar bereid je op sommige zaken gewoon voor.
veel plezier
Jenny
Ik zag laatst een cicak in de lift, heb die meegenomen en in mijn huis uit gezet. Je schrikt wel eens inderdaad als er eentje je keukenkanstje uit springt , maar ik heb liever cicaks dan Dengue, nu helemaal want Dengue is helemaal in opkomst, zowel in Singapore als Maleisie. Vriendje van me woont in KL en hij is er net vanaf. Tien dagen ziek geweest. Gelukkig is ie weer helemaal ok.
Verder zie ik eigenlijk niet zo veel ongedierte in Maleisie, zelfs niet als we in de ulu gebieden zijn. Ik denk dat er nog genoeg jungle is.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?