perhentian islands

• ivonne

Wij gaan naar de perhentian islands .

Wie kan ons advies geven mbt het voglende:

Ons vliegtuig landt op kota bharu om 14.30 uur ongeveer. ( zal wel wat later worden).

Is het dan nog haalbaar om op de perhentians te komen? Dit om te reserveren, als het niet haalbaar is moeten we ergens overnachten ( dicht bij de boten), weet iemand daar een leuk hostel (liefst waar je even kunt wandelen en zwemmen in de buurt)

wat is een leuk resort op de perhentians en niet idioot duur?

Helaas hebben we voor dit hele uitstapje vanaf Kuala lumpur niet meer tijd, we komen de ene dag aan om 14.30 en moeten precies 5 dagen/4 nachten daarna alweer om 7.00 uur vertrekken. Dus de laatste nacht verblijven we zeker bij Kota bharu.

Alvast heel hartelijk dank voor jullie hulp.

• Erwin

Hallo Ivonne,

Goede keus om naar Perhentian te gaan,zal ff na moeten kijken of je op dat tijdstip nog naar Perhentian met de boot kunt komen,in ieder geval raad ik je de fast boat aan en geloof me,dat is al een heel avontuur.Beter is om voor vertrek in Khota Bahru te overnachten.Dicht bij de boten is er niets.Heel belangrijk is dat je voldoende cash pint in Khota Bahru,na vertrek uit KB kun je niet meer pinnen!!!De eilanden;op het ene eiland leeft voornamelijk de lokale bevolking,op het andere toeristische eiland met heerlijke stranden zijn er volop hostels,maar afhankelijk van wanner je gaat is het misschien wel nuttig om vooraf te reserveren.Ik ben 4 jaar geleden eind feb/maart daar geweest en toen was er volop plek.Overnachten is goed bij Mata Hari,je kunt kiezen tussen vrijstaande huisjes of ruimte delen met meerder pers.Kost ongeveer 50Myr.Als je duikt;Quiver Dive Team.Zeer proffessioneel,goede duiklocaties.Ook snorkelen is geweldig;schildpadden,haaien,vele soorten prachtig gekleurde vissen.Eten op het eiland is betaalbaar en lekker!Probeer eens barracuda.

Groetjes Erwin

• ivonne

toch nog een vraag: we mailen naar een heleboel resorts op de perhentians, maar krijgen van geen enkel resort een reactie terug. Ik wil erg graag reserveren, maar dat lukt niet. wie weet hoe ik dat voor elkaar kan krijgen?

• NBB

Hi ivonne ,

De schoolvakanties beginnen hier snel; de resorts lopen dan heel snel vol, en het is dan moeilijker om een boeking bevestigd te krijgen. Voor wanneer wil je reserveren?