rondreis maleisie en iendigen aan de oostkust

• Kris111

Hallo allemaal

Graag willen we beginnen in Maleisie en via de cameron highlands doorsteken naar het oosten

Hoe kunnen we dit het beste doen? We willen namelijk graag aan het oosten aan d ekust ( mooie snorkel mogelijkheden)

Nog opties voor eilanden?

Groeten Kris

• Kris111

we willen graag in april 2012 gaan.

Groetjes

• oscar

Hoi, vanuit KL kun je gemakkelijk met de bus naar de Cameron Highlands (Tanah Rata) in ongeveer 3 uur. Vanuit de Cameron Highlands kun je een buskaart kopen naar de oostkust (wij zijn naar de Perhentians gegaan). Deze rit duurde ongeveer 7-8 uur + half uurtje met de boot. Hier kun je perfect snorkelen tussen vissen, koraal en ook schildpadden en haaien. Ook zijn we naar Tioman gegaan. Dit is een groter eiland aan de oostkust en ligt een stuk zuidelijker. Ook hier kun je goed snorkelen.

• Kris111

oscar Schreef:

——————————————————-

> Hoi, vanuit KL kun je gemakkelijk met de bus naar

> de Cameron Highlands (Tanah Rata) in ongeveer 3

> uur. Vanuit de Cameron Highlands kun je een

> buskaart kopen naar de oostkust (wij zijn naar de

> Perhentians gegaan). Deze rit duurde ongeveer 7-8

> uur + half uurtje met de boot. Hier kun je perfect

> snorkelen tussen vissen, koraal en ook

> schildpadden en haaien. Ook zijn we naar Tioman

> gegaan. Dit is een groter eiland aan de oostkust

> en ligt een stuk zuidelijker. Ook hier kun je goed

> snorkelen.

Kun je mij vertellen in welk hotel je geweest bent?

• NBB

Oscar, je hebt aan de oostkust een diversiteit aan hotels. Van eenvoudige chaletjes van Euro 20 per nacht tot hotelkamers van 75 Euro of zelfs meer, afhankelijk van waar je zit.

Pualu Redang, Kuantan, Desaru, Pungai enz. zijn wat duurder dan bijvoorbeeld Tanjung Resang en Penyabong. Deze twee oorden zijn ook authentieker Maleisisch dan meer toeristischer plekken als Redang, Kuantan, Desaru, Pungai.

Voor Tioman geldt dit ook; wil je daar budget zitten in een basic kamertje, dan geen probleem. Maar wat exclusiever kan ook.

Laat me maar weten waar je voorkeur naar uit gaat (locaties en budget), dan kan ik je een idee geven.