bus kuala Lumpur-Mersing

• hoeksie

Hallo,

Wij plannen een trip naar Sumatra in juli/augustus. Vliegen met Air Asia en komen na Indonesië weer terug naar KUL (aankomst 10.40 uur). Willen dan eigenlijk met de bus direct door naar Mersing om nog een aantal dagen op Pulau Tioman te verblijven (Juara).

Weet iemand waar ik moet zijn voor de bus, hoe ik daar kom vanaf de lowcost terminal en hoe laat de bussen gaan naar Mersing en wat de kosten zijn? Ik weet dat de bus er ca. 6 uur overdoet, dus we zullen ws. in Mersing moeten overnachten. Iemand nog een goede tip voor een niet te dure schone acco? We reizen met 2 volw & 2 kids (12/14 jaar).

Ook ben ik benieuwd naar de kosten van een taxi met chauffeur naar Mersing. Weet iemand wat ik daarvoor moet rekenen?

Dan ben ik daarnaast benieuwd of we de acco op Pulau Tioman vooraf moeten vastleggen (en hoelang vantevoren) omdat we in augustus reizen.

groet

Christel

• NBB

Christel,

Ik zou sowieso je kamer op Tioman boeken. Ik heb daar al een paar keer meegemaakt dat mensen opdagen zonder boeking en dan op het strand moeten slapen of zelfs de ferry naar Tioman niet op mochten. Tioman is behoorlijk happening op het moment. In 2004 kon je vrijdagmiddag boeken voor dat weekend; tegenwoordig kun je soms een maand vooruit zelfs niet meer terecht.

KL-Mersing per coach zal (natte vingerwerk) MR40 pp zijn, wellicht iets meer, afhankelijk van de maatschappij. Met de taxi zul je over de 200MR gaan, schat ik. De beste man moet namelijk ook weer terug.

De tijden weet ik niet uit mijn hoofd maar doorgaans vertrekken ze wat vroeger op de dag zodat ze ergens in de (na-)middag aan komen.

Ik zou ook de boot naar Tioman vooruit boeken overigens.