hulp bij rondreis met kleine kids

• karen

hallo

wij willen eind juli begin augustus naar maleisie…… wij hebben 2 kids van 2 jaar (de nieuwe columbus om t zo maar te zeggen met zijn ontdekkingsdrang) en een dame van 6 jaar dan.

(vorig jaar costa rica rond getrokken, voor t geval iemand t ons afraad of zich afvraagt waar we aan beginnen)

maar goed we willen een stukje georganiseerd doen om ff aan alles te wennen en dan een stuk zelf

-eigen dag in KL : batu caves?

- dag georganiseerd: olifanten opvang

- naar cameron highlands (georganiseerd) blijven we 2 nachten

- terug naar KL, om 's avonds naar vuurvliegjes te gaan bij selangor

- huur auto ophalen……. en dan naar cherating (kans op t zien van schildpadden??????) 1 nacht (vanaf huurauto alles zelf doen)

- naar taman negara ….. 2 nachten….. of kunnen we beter eerst hier heen gaan en dan naar cherating?

- kota bahru….. 1nacht huur auto inleveren

- perhentian islands……. 2 nachten

- kota bahru auto ophalen en dan naar de andere kant rijden naar penang waar we 3 nachten willen blijven, om bukit mehrang te bezoeken (waterpark en apen, moeten ook genoeg leuks voor de kids inbouwen)

- overvaren naar langkawi…… en daar 4 nachten blijven

- terug vliegen naar KL en dan 's avonds richting amsterdam

globaal t idee wat ik denk te hebben, maar werkelijk alle tips en ideeen zijn welkom ook over accomodaties, excursies etc…. (met costa rica heb ik t ook zo gedaan en toen echt tot een hele leuke reis gekomen) oh ja wat we zelf regelen aan vluchten, auto en overnachtingen wil ik hier vandaan al regelen, met kids wil ik nog niet voor verassingen komen te staan, al wel veel gevonden van lokale diensten om t zo maar te zeggen (air asia en een autoverhuurbedrijf)

alvast bedankt,

groetjes karen (paul, sanna en finn natuurlijk ook)

• Kris111

Hoi Karen

Ik heb helaas geen tips, wil je alleen zeggen, wat gaaf dat je met kinderen reist.

Ook wij willen met 2 kinbderen naar Maleisie. Ik hou je topic dus in de gaten.

Toevallig zijn wij ook in Costa Rica geweest…Geweldig land.

Alvast veel plezier bij voorbereiden.

Groetjes Kris

• NBB

Hai Karen,

Zo te zien heb je helemaal geen tips nodig :) Wellicht is dit schema iets te druk voor mij persoonlijk. Maar je zult daarnaast ook zien dat het tempo wat trager is in Maleisie. (En gelijk hebben ze.) D.w.z. niet alles loopt exact op schema; als je dan zo'n redelijk volle agenda hebt, dan gaat e.e.a. soms met wat stress gepaard. En vergeet niet, het is heet, ruim 30 graden; als je dan aan het sjouwen bent met je baggage, dan is dat best uitputtend.

Probeer wat minder verschillende locaties aan te doen? Een beetje hoppen is prima maar less is m.i. more :)

Maar je hebt gelijk, een selectie maken is best moeilijk. Ik denk dat je er vanuit moet gaan dat je niet alles krijgt te zien in een paar weken. Dus bezoek wat je kan, terwijl je ook geniet van de natuur, de rust, de heerlijke stranden. De rest doe je dan de volgende keer. :)

Veel plezier.

NBB

• devries

Hoi Karen

Wij zijn in september 2009 ook met 2 kleine kinderen naar Maleisie geweest (toen waren zij 1 en 3 jaar)!

Helemaal geweldig!

Wij hebben een aantal dagen op Borneo doorgebracht (in de jungle en op turtle island). Ik weet niet of dit in jullie reisschema past, maar dit vond ik het hoogte punt van onze reis. Allerlei dieren gezien (oran oetangs, olifanten, apen, vogels, (baby) schildpadden.

Daarna KL (batu Caves, olifanten opvangcentrum, vuurvliegjes)

Vandaar uit naar Melacca. Omhoog naar Cameron Highlands, Daarna via Ipoh naar Penang. Hier hebben we de huurauto ingeleverd en zijn door gevlogen naar Langkawi.

Taman Negara hebben we niet gedaan, omdat wij al in de jungle op Borneo waren geweest. Ik weet niet wat de reden is voor je bezoek aan TN, maar er zijn hier weinig grote dieren te spotten.

Heb je vragen, ik beantwoord ze graag!

Heel veel plezier met de voorbereiding!

Niks aantrekken van mensen die het belachelijk vinden dat je zo'n reis met kleine kinderen doet. Onze zoon vraagt nog heel vaak wanneer we weer terug gaan naar Maleisie, zo mooi vond hij het!

Gr Claudia

• jenny.hmns

Hoi Karen,

Vergeet niet dat het niet alleen 30 graden is, maar ook een hoge luchtvochtigheid die je niet gewend bent.

Ik zou zeggen begin met een dag niets doen, laat je lijf wennen aan temperatuur en luchtvochtigheid en kom dan langzaam op gang.

Eerlijk gezegd werd ik al moe van alles wat je van plan bent te gaan doen. Zoals NBB al schreef alles gaat daar een tikkie langzamer dan je gewend bent. Ik ben bang dat je je daaraan moet aanpassen anders red je het niet.

Veel plezier in dit fantastische land

Jenny

• karen

dank je voor je bericht

borneo willen we ook heel graag heen maar onze kleine columbus wil niet erg graag stil zitten….. dus vandaar dat we borneo hebben geschrapt…… costa rica 1,5 uur in de boot was niets dus die longbootjes…… hmmmm:S laten we er maar niet aan beginnen…. zit er ook over te denken om dan alleen turtle island en sepilok te doen….. en wat dingen op west maleisie te schrappen….. maar ja ik weet t nog niet……… moeilijk moeitlijk zoveel keuzes en zoveel te zien…….in costa rica zijn we ook overal 2 nachten geweest….. en t laatste hotel een nacht of 5

groetjes karen

• jenny.hmns

Mag ik je nog een tip geven?

Wij hebben destijds voor onze dochter een speciaal badpak gekocht met een klein pijpje en korte mouwtjes van special UV werend materiaal. Te koop in grotere warenhuizen in KL. (Soho uit mijn hoofd gezegd maar de mensen die er nu zitten weten dat vast wel, voor mij is het te lang geleden). Wij hebben later er nog een keer één gehaald in Nederland, maar ik mag geen url plaatsen, als je odiezon intikt kom je er vanzelf (ik heb geen aandelen).

Ideaal want die kids zitten altijd met de schouders boven water enz. Verbranden levend en met zo'n badpak kon ze haar gang gaan. Je kunt wel zeggen: ik smeer wel, maar een factor 60 of een T-shirt is nog onvoldoende als de kids in het water zitten en er de hele dag achteraanhollen is geen doen.

Veel plezier

Jenny

• karen

ik ken ze……. maar dank je voor de tip

• devries

Longbootjes? Wat bedoel je?

Wij hebben niet op een longboot gezeten.

Wij hebben Turtle Island gedaan, daarna Sepilok en toen nog Kinabatangan. Toen weer teruggevlogen naar KL.

Gr Claudia

• devries

Oh ja, Batu Caves, olifanten opvanghuis en vuurvliegjes kun je ook prima met een huurauto doen. Ik vond dit ideaal! Kun je daarna op eigen tempo door naar de Cameron Highlands.

gr Claudia