er doemen weer allerlei vragen op

• karen

helaas op mijn vorige bericht maar 1 reactie en helaas geen tips……

maar ben me weer aan t verdiepen en dan doemen er weer vragen op….

- als we naar taman negara gaan, kan je daar dan alleen per boot komen?

- tioman island lees ik over schildpadden, is hier meer kans dan bij cherating?

- lees ook over belum….. is dit mooier als taman? en te doen met kids?

groetjes karen

• NBB

Hai Karen,

Ik ben nog niet naar Cherating geweest, maar vaak genoeg naar Tioman. Er speelt bij sightings van dolfijnen, schildpadden, whale sharks, manta rays enz altijd een gelukseffect uiteraard. Maar ik heb meer dan genoeg schildpadden & Co. gezien bij Tioman dat ik weet dat de kans er behoorlijk groot is dat je ze tegen komt.

Verder zijn er weinig natuuroorden in Maleisie waar je niet je ogen tui kijkt hoor. Dus ik zou niet te secuur proberen te plannen. Bovendien, als je niet overal een antwoord op krijgt, dan moet je maar zo denken, soms is het wel zo avontuurlijk wanneer het allemaal nieuw voor je is :)

Veel plezier.

NBB

• Richard

Hoi Karen,

Taman Negara; je komt op een verzamelpunt waarvan daan je per boot naar het park gaat. Was dacht ik +/- 3 uur heen, terug iets korter.

Tioman; is lastig te zeggen denk ik waar je meer kans hebt. Wij zijn afgelopen jaar op Tioman geweest en Redang. Tioman was veel touristischer en dus drukker.

Groet

Rene

• Mootje

Hoi Karen,

Als je met eigen vervoer reist, zou je door kunnen rijden naar Kuala Tahan (i.p.v. Kuala Tembeling).

Vanuit Kuala Tahan kun je met een bootje de rivier oversteken en ben je in de Taman Negara.

De overtocht kost weinig (dacht 1 Ringgit pp) en duurt nog geen minuut.

Veel plezier met het plannen van je reis naar Maleisië.

Groetjes,

Mootje