Maleisie vanuit Singapore

• NBB

Het is net buiten Kuantan, zo'n 20 minuten rijden. Dat lijkt veel, tot je die crab hebt geproefd.

Het is overigens niet zo maar crab, het is een grote crabschaal die helemaal is leeg gehaald en vervolgens is gestuffed met crabvlees dat ze uit andere crabben halen. Dan gaat de hele bups even de frituur is. Alamak, het water loopt me weer in de mond :)

Ik weet niet meer hoe het restaurant heet, maar heb het zo nagevraagd.

• Netty

dan bedoel je zeker Pak Su in Beserah……of dat restaurant wat op de andere hoek van dat rijtje zit

ik ben benieuwd of je die bedoeld

• mgr53@hetnet.nl

Maakt het nog uit of we na Kuala Lumpur eerst Cameron H of Taman N aandoen? Of andersom? Volgens lonely planet moet het geen probleem zijn met openbaar vervoer of NKS.

Onze route wordt ongveer Singapore-Melakka (holiday inn)- Kuala Lumpur (citrus of radius?)- Cameron (fathers guesthouse)- Taman N (travellers home)- Perhentian (flora bay, coral view of ??)- ??

Ik krijg het idee dat we toch wel van te voren moeten reserveren voor een aantal locaties. Maar j, dan zit je weer zo vast. Stel dat we ergens langer of korten willen blijven? Misschien heeft iemand een leuke tip voor een andere accommodatie?

Aangezien we met onze dochter reizen kiezen we toch maar voor hotels met zwembaden waar mogelijk. Helaas ook duurder en niet zo sfeervol, maarja dat is kiezen.

Graag wordt ik ook nog getipt voor een leuke accommodatie in Tanjung Resang en is dat met openbaar vervoer te bereizen vanuit bijv. Perhentian?

• NBB2

Dat blijft inderdaad een beetje een afweging: boeken of lekker een vrijblijvende alles-kan road-trip. Ik denk dat je met een kleine erbij beter voor wat meer zekerheid kunt kiezen, temeer omdat je in juli tech redelijk tegen de zomervakantie aan zit. Sommige delen van Maleisie zijn bovendien best dunbevolkt; dan kun je beter een boeking hebben.

Vanuit het noorden rijden bussen naar Mersing, door naar Kota Tinggi en dan uiteindelijk Johor Bahru. Ik weet dat de resorts in Tanjung Resang een Mersing ophaalservice hebben (10-15 minuten rijden) dus eenmaal in Mersing kom je altijd wel in Tanjung Resang.

Qua accommodatie in Tanjung Resang hoef je alleen maar even te Googlen. Je komt dan vanzelf bij de resorts uit, met een verscheidenheid aan budgetten, dus je kiest gewoon wat je het meest aanspreekt.

Veel plezier.

• mgr53@hetnet.nl

Nog iemand die me kan tippen voor de volgorde???

Als ik wil reserveren is het handig om te weten of dat we de logische route nemen; KL-Cameron H-Taman N- Perhentian ? Of KL- Taman N-Cameron H- Perhentian

Of maakt het niet uit? Las ergens dat er een nieuwe weg klaar is tussen CH en TN ? NKS minivan of gewoon met de bus?