Vlucht Parijs-Kuala Lumpur (Air Asia)

• Jeffrey

Voor degenen die low-budget naar Maleisie willen reizen, is de vlucht met Air Asia vanaf Parijs Orly een prima alternatief. Ik heb vorige week zondag deze vlucht genomen en het is me prima bevallen. Zeker als je vroeg genoeg boekt, scheelt het enorm met bijvoorbeeld de vlucht met Malaysia Airlines vanaf Schiphol, in mijn geval bijna 500 euro. Let wel op dat het een lowcost airline is en dat je voor drinken en eten aan boord moet betalen. Net zoals dat met Ryan Air en EasyJet ook het geval is. De maaltijden kan je tegen een goedkoper tarief online bestellen.

Vluchten kan je boeken via www.airasia.com. 4x per week wordt deze route op dit moment gevlogen, maar dit zal wel binnen afzienbare tijd naar 6 of 7 vluchten per week gaan.

Hoe er te komen: Trein (Thalys) nemen vanaf elk willekeurig treinstation in Nederland naar Paris Nord. Te boeken via www.nshispeed.nl

Retour is al te boeken vanaf 69 euro pp. Drie maanden voor vertrek kan je het boeken.

Duur van de trein is 2 uur en 36 minuten.

Vanaf Paris Nord (Gare du Nord) pak je de metro naar Antony (RER B-lijn).

Vanaf Anthony volg je de borden naar Orly Airport en neem je de speciale trein/metro naar Orly Airport.

Kosten zijn 10,40 euro in totaal en duurt alles bij elkaar zo'n 30-35 minuten.

De vlucht gaat vanaf Orly South, eindhalte van de Orlyval trein.

In mijn geval ging de vlucht op zondagochtend vroeg al, dus was ik genoodzaakt om op zaterdag al een hotel te nemen. Doordeweeks vertrekt deze vlucht als ik het goed heb om half 7 's avonds en kan je vanuit Nederland in nog geen 4 uur Orly Aiport bereiken. Als je met meerdere bent is de auto ook een prima optie, aangezien de kosten voor het parkeren bij een langere periode op Orly met meerdere personen peanuts is.

Let wel, dat je niet arriveert op het internationale vliegveld (KLIA), ook al roepen ze dit wel om, maar op LCCT. Dit is de hub waar alle vluchten van Air Asia vertrekken en arriveren. Het grote voordeel vind ik dat het op LCCT allemaal even wat sneller gaat. Zeker bij de douane ben je in tegenstelling tot op KLIA er zo doorheen en ook je bagage wordt niet of nauwelijks gecheckt.

Nog een tip voor bij aankomst: er rijden speciale bussen van Air Asia die je naar het trein- en busstation in Kuala Lumpur brengen (KL Sentral) voor slechts 9 ringit. Als je het busticket online boekt kost je het nog minder: 6,5 ringit. Dit scheelt je een dure taxirit, aangezien het wel een stukje rijden is naar het centrum van KL.

• NBB

Mooie post Jeffrey, merci.

Wat kostte je ticket uiteindelijk?

NBB

• Jeffrey

Heb inclusief alle taxes plus creditcard- en bagagekosten 400 euro betaald. Wel in november al geboekt.

• Martijn

de discussie is hier eerder gevoerd, zie:

http://maleisie.startpagina.nl/prikbord/read.php?1249,13137703,13141601#msg-13141601

in deze draad schreef cees o.a.:

"Re: nieuwe goedkope vliegverbinding met Kuala Lumpur

Gepost door: Cees ()

Datum: 22 november 2010 10:43

De tickets zijn nu inderdaad te boeken. Voor heen eind februari en terug begin maart komt het op € 357,00 per persoon + € 30,00 voor de koffer (max 20 Kg) en € 24,00 voor een hapje eten. Dat maakt dus € 411,00 voor een retourtje. Helaas vlieg je dan wel vanaf Parijs Orly en daar is, zoals Martijn al aangaf, met het OV en met het vliegtuig vanaf Nederland erg moeilijk te komen. Al met al een leuke prijs maar wel een hoop gedoe.

Soms kan je voor 549,00 met KLM vanaf station Antwerpen naar KL retour. Je moet dan alleen een enkeltje met de trein naar Antwerpen kopen. Vandaar gaat het dan met de Thalys naar Schiphol. Is volgens mij een veel betere oplossing en ook nog eens met een betere maatschappij."

• NBB

Da's een scherpe prijs, zeker gezien de almaar stijgende olieprijs. Goed gevogeld hoor :)

Ik zal hier melding van maken op onze site.

Merci.

• NBB

Ik weet niet of deze aanbieding nog geldt. Ik sta op de mailinglist van KLM.Air France, en zo te zien komen de bedragen elke maand hoger uit. Maar ik hou deze route in de gaten.

Merci.

• Jeffrey

Martijn Schreef:

——————————————————-

> de discussie is hier eerder gevoerd, zie:

> http://maleisie.startpagina.nl/prikbord/read.php?1

> 249,13137703,13141601#msg-13141601

>

> in deze draad schreef cees o.a.:

>

> "Re: nieuwe goedkope vliegverbinding met Kuala

> Lumpur

> Gepost door: Cees ()

> Datum: 22 november 2010 10:43

>

> De tickets zijn nu inderdaad te boeken. Voor heen

> eind februari en terug begin maart komt het op €

> 357,00 per persoon + € 30,00 voor de koffer (max

> 20 Kg) en € 24,00 voor een hapje eten. Dat maakt

> dus € 411,00 voor een retourtje. Helaas vlieg je

> dan wel vanaf Parijs Orly en daar is, zoals

> Martijn al aangaf, met het OV en met het vliegtuig

> vanaf Nederland erg moeilijk te komen. Al met al

> een leuke prijs maar wel een hoop gedoe.

>

Zoals ik in mijn topic al aangaf is het met het openbaar vervoer prima te doen om in Orly te geraken. Staat prima aangegeven zolang je op Gare Du Nord de RER B-lijn volgt en dan wijst de rest vanzelf.

Voor de minder ervaren reizigers kan het enigszins eng zijn, maar zie dat maar als een avontuur.

• Martijn

je gaf ook aan dat er binnen afzienbare tijd 6 a 7 vluchten zouden zijn, het winterschema voor november geeft slechts 2 vluchten per week die dan ook nog alle 2 om 09.50 uit parijs vertrekken (di, vr,), dan ontkom je met openbaar vervoer niet aan een overnachting

wat jij prima te doen vindt is toch meer een hink-stap-sprong (thalys-metro-trein/metro) en het tarief van 35 e.r. (vanaf 70 euro retour) is beperkt boekbaar en betekent wel dat je je treinticket niet kunt wijzigen, een vertraging van je air asiavlucht kan dan een flinke extra kostenpost betekenen

op dit moment kun je met emirates prima verzorgd vanaf amsterdam voor 642 euro retour naar kuala lumpur vliegen, vluchten met egypt air zijn vanaf amsterdam, ongetwijfeld beperkt boekbaar, zelfs vanaf 545 euro

• Pisang

Misschien is het een goed idee voor Nederlanders de naam van dit prikbord te veranderen in zogoedkoopmogelijknaarmaleisie.pagina.nl/prikbord. Het gros van de vragen en antwoorden van de dubbeltje-op-de-eerste-rang posters gaat hier namelijk over. Niet dat “zo goedkoop mogelijk” een gat in de markt in Nederland is. Het is daar, zeker op dit prikbord, de nationale sport. Men beweegt hemel en aarde een paar euro goedkoper uit te zijn!!!! Ga dan gewoon niet en koop en nieuwe TV of zo!

• Mike

Persoonlijk ben ik wel blij met dit soort postings.

Het scheelt nogal of je voor 780 euro of voor 411 euro gaat.

En ja dan heb ik daar meer om uit te geven.

Is misschien voor de Maleisiers ook erg aangenaam dat ik daar niet op een euro meer of minder kijk, omdat mijn ticket al 300 euro per persoon voordeliger is.