Goed punt. En 300 Euro is zo'n 1300 Ringgit. Da's flink wat pret en heel wat lekker eten
Mike Schreef:
——————————————————-
> Persoonlijk ben ik wel blij met dit soort postings. Het scheelt nogal of je voor 780 euro of voor 411 euro gaat.
klopt, alleen als het, zoals hier het geval is, een mosterd na de maaltijdmelding is heb je er totaal niets aan en 411 euro was niet het eindbedrag, dus het is nogal appels met peren
> En ja dan heb ik daar meer om uit te geven. Is misschien voor de Maleisiers ook erg aangenaam
dat laatste is maar de vraag
> dat ik daar niet op een euro meer of minder kijk, omdat mijn ticket al 300 euro per persoon voordeliger is.
waarom zou je daar je zuinigheid ineens overboord zetten?
Als je niet uit Nederland wilt vertrekken naar Azie lijkt Frankfurt me geen optie. De vlucht naar KL vertrekt om 12:30. Je kan dan om middernacht een trein vanuit Nederland pakken om op tijd op de luchthaven aan te komen. Kost je rond dat tijdstip zo'n 8 uur en grofweg 100 euro voor een retour. Per vliegtuig kan ook voor iets meer. Maar….sluit je vlucht aan op de 12:30 vlucht naar KL? Meestal zijn de vroege vluchten naar steden als Frankfurt het duurst. Leuk hoor, voordelig (gaan we weer) vanaf Frankfurt…..maar zijn al de bijkomende kosten, extra reistijden en rompslomp het dat waard? Vertrek gewoon probleemloos en zonder extra kosten vanaf Schiphol. Te duur? Zoals ik al eerder zei…..spaar dan nog een jaartje langer of ga gewoon niet. Natuurlijk wordt het ander verhaal voor Nederlanders die in de omgeving van Frankfurt verblijven.
Pisang Schreef:
——————————————————-
> Als je niet uit Nederland wilt vertrekken naar Azie lijkt Frankfurt me geen optie. De vlucht naar KL vertrekt om 12:30. Je kan dan om middernacht
> een trein vanuit Nederland pakken om op tijd op de luchthaven aan te komen.
niet iedereen woont in de randstad, als je om 07.29 uit utrecht vertrekt ben je om 10.34 op frankfurt flughafen
> Kost je rond dat tijdstip zo'n 8 uur en grofweg 100 euro voor een retour
de reistijd is van veel plaatsen in nederland beslist veel minder dan 8 uur en naar schiphol reis je ook niet gratis
waarom blind zijn voor de nederlanders die in nederland verder dan 1 uur vanaf schiphol wonen? nederlanders voor wie vertek over de grens (hamburg met emirates, brussel met etihad, of antwerpen centraal station met klm) helemaal niet zo'n gekke optie is
“niet iedereen woont in de randstad, als je om 07.29 uit utrecht vertrekt ben je om 10.34 op frankfurt flughafen”
En de vlucht naar KL vertrekt om 12:30!!! Wie wil er nou zo'n risico nemen? En dan praat ik niet eens over al het haasten en jakkeren. Trouwens, als je de trein vanuit Enschede neemt kom je ook om 10:34 aan. Vanuit Maastricht, raar maar waar, ga je het niet eens redden. En dat zijn plaatsen ver van de Randstad en vanuit Nederland het dichtst bij Frankfurt.
“de reistijd is van veel plaatsen in nederland beslist veel minder dan 8 uur en naar schiphol reis je ook niet gratis”
Laten we dan Utrecht er eens bij pakken, zoals je aangaf. Het kost je EUR75,00 voor een enkele reis en je bent 3 uur onderweg. Terwijl je in 30 minuten en voor EUR7,70 op Schiphol bent. Lijkt me niet moeilijk om een keuze te maken.
“waarom blind zijn voor de nederlanders die in nederland verder dan 1 uur vanaf schiphol wonen?”
Ik vind dat Utrecht in de Randstad is. Daarom gaf ik al eerder voorbeelden voor Enschede en Maastricht. Buiten de Randstad en dichter bij Frankfurt. Om vanuit Enschede “op tijd” op de luchthaven van Frankfurt te komen ben je 4 uur onderweg voor EUR79,00. Let weer op, je komt ook om 10:34 aan. Kantje boord dus. Vanuit Maastricht is het geen eens een optie. Daarentegen, vanuit bv Enschede of Maastricht ben je voor ongeveer EUR20,00 en 2 uur reizen op Schiphol. Ruim op tijd om de eerste vlucht (12:00) naar KL te halen.
Zelfs budget reizigers zullen inzien dat Frankfurt WEL een gekke optie is.
Pisang Schreef:
——————————————————-
>> “niet iedereen woont in de randstad, als je om 07.29 uit utrecht vertrekt ben je om 10.34 op frankfurt flughafen”
> En de vlucht naar KL vertrekt om 12:30!!! Wie wil er nou zo'n risico nemen? En dan praat ik niet eens over al het haasten en jakkeren. Trouwens,
> als je de trein vanuit Enschede neemt kom je ook om 10:34 aan. Vanuit Maastricht, raar maar waar, ga je het niet eens redden. En dat zijn plaatsen
> ver van de Randstad en vanuit Nederland het dichtst bij Frankfurt.
ik wilde niet het verwijt krijgen dat ik met bijvoorbeeld arnhem me er wel erg makkelijk van af had gemaakt, overigens kun je via arnhem reizend ook vanuit maastricht om 10.34 op het vliegveld van frankfurt zijn (vertrek om 06.56), via duitsland reizend ben je om 09.13 op het vliegveld van frankfurt (vertrek om 05.58)
>> “de reistijd is van veel plaatsen in nederland beslist veel minder dan 8 uur en naar schiphol reis je ook niet gratis”
> Laten we dan Utrecht er eens bij pakken, zoals je aangaf. Het kost je EUR75,00 voor een enkele reis en je bent 3 uur onderweg. Terwijl je in 30
> minuten en voor EUR7,70 op Schiphol bent. Lijkt me niet moeilijk om een keuze te maken.
er zijn, mits op tijd geboekt, veel voordeliger mogelijkheden pisang
ieder maakt zijn eigen keuzes pisang, mij spreekt frankfurt of parijs niet aan maar dat betekent niet dat dat voor anderen ook MOET gelden
“er zijn, mits op tijd geboekt, veel voordeliger mogelijkheden pisang”
Voordeliger mogelijkheden om in Frankfurt te komen? Kan zijn. Maar goedkoper of korter als naar Schiphol zal het nooit worden Martijn. Zelfs niet vanuit Arnhem of van waar dan ook in Nederland. Dat betekent dus OOK voor die anderen waar je het over hebt. Tenzij je graag meer geld wilt uitgeven en langer wilt reizen natuurlijk. Anders is vertrekken vanaf Frankfurt voor een ieder gewoon flauwe kul.
Pisang Schreef:
——————————————————-
>> “er zijn, mits op tijd geboekt, veel voordeliger mogelijkheden pisang”
> Voordeliger mogelijkheden om in Frankfurt te komen? Kan zijn. Maar goedkoper of korter als naar Schiphol zal het nooit worden Martijn. Zelfs niet
> vanuit Arnhem of van waar dan ook in Nederland.Dat betekent dus OOK voor die anderen waar je het over hebt. Tenzij je graag meer geld wilt uitgeven
> en langer wilt reizen natuurlijk. Anders is vertrekken vanaf Frankfurt voor een ieder gewoon flauwe kul.
ik ga een groot end met je mee, je laatste opmerking is echter onzin
het geldt niet voor een ieder, wat te denken van de vergelijking:
met emirates via de golf naar KUL of vanaf frankfurt non stop naar KUL (emirates duurt echt veel langer)
met klm non stop naar KUL en dan met air asia door naar kota kinabalu of met malaysian vanaf frankfurt via KUL (evt stopover) en dan door met malaysian naar kota kina balu, malaysian kan ook vanaf amsterdam maar daar geldt een tarief voor dat heel veel hoger ligt
zo zijn er voor iedere vertrekplaats voor- en nadelen te geven
Welke opmerking is onzin, Martijn? Dat vliegen met Emirates vanaf Schiphol slechts 2 uur langer duurt? En niet “echt veel langer” zoals je aangaf? Naar Kota Kinabalu wel te verstaan. Of dat vliegen vanaf Schiphol naar KK je een uurtje langer kost dan vanaf Frankfurt, zonder de tijd en kosten om op betreffende luchthavens te komen in rekening te nemen? “Onzin” is zo betrekkelijk, Martijn.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?