Cheaptickets - Egypt Air dit kan toch niet

• Balende vakantieganger

Beste allen,

Graag jullie raad. In november 2010 hebben wij 2 vliegtickets van Egypt Air via de site van Cheaptickets aangekocht voor de zomer 2011 (vertrek 31 juli).

Bij toeval kwam ik er via een forum achter dat mensen melding maakten dat Egypt Air de bestemming Kuala Lumpur had geschrapt.

Navraag bij Cheaptickets leerde idd dat dit het geval was en onze vlucht dus geannuleerd. Fijn dat ik hier zelf achter moest komen. Hun verklaring was

dat dit de verantwoordelijkheid van de klant was. Ik gaf aan dat ik zonder melding vond dat ik er redelijkerwijs vanuit moest kunnen gaan dat vluchten niet zomaar

geannuleerd werden.

Het alternatief dat Cheaptickets na contact gehad te hebben met Egypt Air kon aanbieden was de bestemming Johannesburg. Voor ons geen optie wij wilden immers

naar Maleisie en hadden daar ook al enkele hotels en binnenlandse vluchten vastgelegd. Tweede optie was een refund. Waarbij Cheaptickets wel ruim € 30 inhield voor

administratie - en dossierkosten. Voor de goede service zullen we maar zeggen.

Inmiddels hebben we een stuk duurdere tickets van de Emirates aangeschaft dit omdat we toch graag wilden gaan en bovendien al kosten hadden gemaakt. Een mailwisseling met Cheaptickets liet mij vandaag bijna van mijn stoel vallen. Ze geven aan dat het geld van de refund die zij op 23 maart hebben ingediend aan mij storten zodra zij het geld van de luchtvaartmaatschappij hebben ontvangen dit kan enkele maanden tot een jaar duren!! Hiermee duperen ze dus een consument die zijn dienst niet geleverd krijg en bovendien errrrug lang moet wachten waardoor zijn financiële plaatje voor de vakantie een stuk onplezieriger wordt.

Wie kan mij adviseren welke stappen / opties nog voor mij openstaan (helaas heb ik geen rechtsbijstand) . Dit moest ik toch even kwijt

• Martijn

egypt air rolt van de ene vervelende situatie in de andere

het is mosterd na de maaltijd maar ik denk dat het je eerder gemeld was als je via de site van de luchtvaartmaatschappij had geboekt, ze hebben dan immers jouw emailadres

in jouw geval was hun aanspreekpunt cheaptickets, die hebben imho verzuimd toen het schrappen bekend werd na te gaan of zij clienten op die vluchten hadden geboekt

• NBB2

Balen zeg zoiets. Overigens, het verbaasd me dat je uberhaupt antwoord van ze krijgt op je emails.

Een ding is zeker, door deze ervaring hier te melden zijn er mensen die, gezien de praktijken van deze club, nu niet meer ze in zee gaan. Dat kan varieren van 1 keer tot tientallen keren, al naar gelang hoe lang dit draadje actief blijft. Een schrale troost wellicht.

• Krishna

En ze zijn bij sgr en anvr aangesloten? Volgens hun website. Dus daar even navragen een optie?

• Martijn

Krishna Schreef:

——————————————————-

> En ze zijn bij sgr en anvr aangesloten? Volgens hun website. Dus daar even navragen een optie?

wat denk je te bereiken met dat navragen? het reiswezen kent geen tuchtrechter of zo

• Liesbeth

Ik ben blij dat ik toevallig dit berichtje tegenkwam. ook wij hebben geboekt naar Kuala Lumpur met Egypt air.

Geboekt al in augustus tegen een erg aantrekkelijk tarief. En dan nu dit! We hebben inmiddels op onze flight status gezien dat ook onze vlucht is geannuleerd.Bij Go leif geboekt.

Ben benieuwd wat zij er mee doen. Vast staat dat het ons extra geld gaat kosten. We hebben ook al een binnenlandse vlucht en een hotel geboekt( gelukkig nog niet alles).

Wij wachten nu de klantenservice af.

• amy

Ik heb helaas de zelfde probleem meegemaakt voor een reis geboekt naar KL voor Julu 2011. Ik ben inmiddels bij een advocaat geweest, wacht nog voor uitslag.

Mijn vriendin had ook geadviceerd om bij radar/Tros de klachten te melden die op Maandag op TV komt. Je kan ook al je klachten on line indienen bij tros.nl.

2e optie, je kan bij Airtrade.nl en Egyptair ook je klachten indienen-geadviceerd door mijn advocaat.

Als je handig bent kan je zelf proberen met brieven/email schrijven naar de 3 bovengenoemde instanties.

Ik wens je heeel veel success!!!!!

• amy

een klien correctie van mijn vorige bericht.

Ik heb geboekt bij schiphol.nl daarom bij airtrade.nl. Voor jou zal dan wel bij je eigen booking agency gaan klagen.

success!!!

• Mikem

Ik zou je rechtsbijstandsverzekering bellen en navragen of cheaptickets niet gewoon verplicht is dat geld terug te storten. Jij hebt zaken met hun gedaan en aan/of via hun betaald. Maar hoe dat precies zit weet ik ook niet. Eventueel kun je ook via consuwijzer.nl meer informatie inwinnen.

Sterkte met de zaak, maar gelukkig heb je wel een mooie vakantie in het vooruitzicht :P

• Balende vakantieganger

Mooi dat ik middels mijn post nog een aantal mensen ervoor heb kunnen behoeden dat zij pas vlak voor vertrek

erachter zouden koomen dat hun vlucht niet door gaat.

Mijn geld heb ik nog niet terug op 23 maart is mijn refund verzoek door cheaptickets bij egypt air ingediend.

Een telefoontje naar Egypt air in Amsterdam leverde ook niet veel op de mevrouw die ik uiteindelijk aan de lijn kreeg

kon mij alleen betekenen dat ons dossier naar 0 euro was geboekt. Hetgeen betekende dat het refund verzoek ontvangen

zou zijn. Zij kon mij niet vertellen of dit betekende of Egypt Air het geld al had overgemaakt aan Egypt Air. Zij vertelde dat

normaal gesproken een verzoek een maand kon duren.

Ik wacht nu nog maar even een aantal dagen af mocht ik dan nog geen geld terug hebben dan maar weer contact opnemen

met mijn vrienden van Cheaptickets.