Beste allen,
Graag jullie raad. In november 2010 hebben wij 2 vliegtickets van Egypt Air via de site van Cheaptickets aangekocht voor de zomer 2011 (vertrek 31 juli).
Bij toeval kwam ik er via een forum achter dat mensen melding maakten dat Egypt Air de bestemming Kuala Lumpur had geschrapt.
Navraag bij Cheaptickets leerde idd dat dit het geval was en onze vlucht dus geannuleerd. Fijn dat ik hier zelf achter moest komen. Hun verklaring was
dat dit de verantwoordelijkheid van de klant was. Ik gaf aan dat ik zonder melding vond dat ik er redelijkerwijs vanuit moest kunnen gaan dat vluchten niet zomaar
geannuleerd werden.
Het alternatief dat Cheaptickets na contact gehad te hebben met Egypt Air kon aanbieden was de bestemming Johannesburg. Voor ons geen optie wij wilden immers
naar Maleisie en hadden daar ook al enkele hotels en binnenlandse vluchten vastgelegd. Tweede optie was een refund. Waarbij Cheaptickets wel ruim € 30 inhield voor
administratie - en dossierkosten. Voor de goede service zullen we maar zeggen.
Inmiddels hebben we een stuk duurdere tickets van de Emirates aangeschaft dit omdat we toch graag wilden gaan en bovendien al kosten hadden gemaakt. Een mailwisseling met Cheaptickets liet mij vandaag bijna van mijn stoel vallen. Ze geven aan dat het geld van de refund die zij op 23 maart hebben ingediend aan mij storten zodra zij het geld van de luchtvaartmaatschappij hebben ontvangen dit kan enkele maanden tot een jaar duren!! Hiermee duperen ze dus een consument die zijn dienst niet geleverd krijg en bovendien errrrug lang moet wachten waardoor zijn financiële plaatje voor de vakantie een stuk onplezieriger wordt.
Wie kan mij adviseren welke stappen / opties nog voor mij openstaan (helaas heb ik geen rechtsbijstand) . Dit moest ik toch even kwijt