Taman Negara

• Ronald

Wij gaan over iets meer dan een maand naar Maleisie en doen dan o.a. het Taman Negara NP aan.

Nou heb ik gelezen dat je hier met een boot naar toe wordt gebracht, ca. 3 uur varen en niet echt comfortabel.

Weet er iemand of er ook een gewone weg naar toe gaat zodat we er met de auto kunnen komen en zo ja, of deze weg goed begaanbaar is of juist niet.

En mocht iemand ervaring hebben, elk advies is welkom.

Ronald

• NBB3

Ronald, je hoeft niet met de boot tegenwoordig. je kunt met de bus, de trein, minibus of de auto. De wegen zijn inmiddels van nette kwaliteit. Kortom, opties a'plenty :)

MIjn ervaring is meer richting de Oostkust van Maleisie, en in het licht hiervan zou ik je voorstellen ook proberen wat tijd vrij te maken voor deze hoek, want als je toch al zo dichtbij bent zou het zonde zijn als je deze prachtige omgeving, de sights and sounds en de diverse fun, sea en beach activities hier, van Cerating tot Desaru, zou missen.

Have fun!

• Bink Je ReisButler

Beste Ronald,

Je hoeft inderdaad niet meer met de boot, maar ik raad het je wel aan. Het is een prachtrige tocht waarin je alle tijd hebt om rustig van de natuur te genieten. De boten zijn inderdaad niet heel erg comfortabel, maar je kunt er prima zitten. Het geeft je wel veel meer het gevoel dat je diep het regenwoud in gaat.

Veel plezier

Bink

Je ReisButler

• Richard

Het is juist hartstikke leuk om met de boot te gaan! Tsja en qua comfort het is maar net wat je gewent bent. Maar als dit al als erg ervaren wordt dan ben je niet veel gewent. Wel kan ik me voorstellen als je zwaarlijvig bent dat de boot het niet trekt!

Groet

Richard

• Ronald

Bink en Richard bedankt voor jullie reacties.

Gelukkig ben ik niet zwaarlijvig en zijn we behoorlijk wat gewend, maar het is wel zo dat mijn vriendin reuma heeft.

Daarom wilde ik weten of er ook een mogelijkheid is om met de auto via de weg bij het park te komen, voorals we het risico niet willen nemen dat zij na de tocht de rest van de dag niets meer kan.

De vraag is als wij met de auto naar het park gaan of dit dan goed staat aangegeven, zodat we er via de borden en kaart kunnen komen en mogelijk dat iemand weet welke weg we dan moeten volgen.

En als we met de boot gaan is de vraag waar we onze huurauto kunnen achterlaten, is dit dan vetrouwd en kunnen we de overtocht daar ter plekke regelen of moeten we dit van te voren doen en zo ja, waar dan het beste ?

Zouden jullie hier ook antwoord op kunnen geven ?

Alvast bedankt !

• Gerard

Ronald,

Andere mogelijk optie, auto pas laten afleveren na TN. In Kl heb je tal van mogelijkheden om een trip naar TN te boeken.

Wij gingen met een busje. Vanaf het opstappunt vervolgens met de boot naar TN. Is mooie tocht en goed te doen. Wij zaten met ons achterwerk op spare reddingvesten. Zagen er ook tegen op omdat mijn vrouw herniapatient is.

Na TN terug met de boot, koffers in ontvangst genomen en vervolgens de auto. Wij huurden via AVIS. Zij rekenden volgens mij iets van 20 euro voor het bezorgen van de auto en het mogen laten staan op Penang.

• Bink

Beste Ronald,

De exacte wegnummers weet ik niet, maar het is erg makkeljk te vinden en staat dus goed aangegeven, ook de laatste afslag naat taman negara.

Je kunt je auto parkeren bij d opstapplaats voor de boot. Ik heb geen berichten gehoord dat het niet vertrouwd is en heb het zelf zo gedaan en een collega ook. Bij ons is het beide keren goed gegaan.

Bink

je ReisButler

• petitmas

Hoi

Wij zijn destijds, als eerder gepost, vanuit Jerantut met een busje gegaan. Leuke excursie onderweg over de jubbetie (rubbertree :-)) cacao bomen en de olijfolieplantages. Wij zijn helemaal niet van dit georganiseerde gedoe, maar zo'n ritje was erg leuk en handig. Vanaf de TN alles weer alleen gedaan. Oftewel, met het busje heen en vanuit de TN met de boot terug. Inderdaad 3 uur, maar die tocht wil ik nog wel 20 keer doen. Niets mooiers dan in Azië in houten bootjes over de rivieren varen, prachtig.

Fijne vakantie

• jenny.hmns

Maleisie heeft een hele hoge luchtvochtigheid. Ik vraag me af of die paar uurtjes op een boot voor een reuma patient dan veel uit zullen maken???

jenny