hoe het snelste met de auto weg uit KL

• Ronald

Wij hebben in KL een huurauto geboekt, welke wordt afgeleverd bij ons hotel, het Royal Bintang hotel aan de Bukit Bintang.

Nou heb ik er geen trek in om met deze auto door KL te gaan touren gezien de verkeersgekte en de vuurdoop wat links rijden betreft, dus wie kan mij vertellen hoe ik zsm op snelweg zit richting de Taman Negara vanuit KL ?

• Danny

Je moet op de Middle Ring Road II komen en dan richting Kuantan volgen. De MRRII is de meest oostelijke weg om KL heen.

1ste manier is om de Jalan Bukit Bintang naar het oosten te volgen tot je op de Jalan Tun Razak terecht komt (dit is een ringweg on KL heen)

Deze weg volg je in noordelijke richting (richting Kuantan / Ipoh) tot de kruising met de “Kuala Lumpur - Ampang Elevated Highway”.

Na ongeveer 4 1/2 km op deze highway ga je de MRRII op (ook genaamd Jalan Hulu Klang).

Als je steeds Kuantan aanhoudt kan het bijna niet missen.

2de manier is om de Jalan Sultan Ismail te volgen tot je de genoemde Elevated Highway op kan. Daarna zoals bij 1

Succes en koop een goede street map van KL als je er bent.

• NBB3

Goede uitleg van Danny.

Wellicht ten overvloede, maar als je een auto met GPS kunt regelen, dan des te beter, niet alleen omdat je dan eerder op de grote weg zit richting Kuantan, maar ook voor daarna, want de namen op de wegenborden zullen best abstract klinken en, gezien het links rijden, is het denk ik beter als je je aandacht op de auto kunt houden.

Overigens valt het op zich mee wanneer je omschakelt van rechts naar links, zeker als er andere auto's op de weg rijden. Bij stille stukken kun je soms gedesorienteerd raken echter, m.n. na een paar dagen, want dan is je alertheid iets afgezakt. Maar zo lang je dit beseft, zit je wel ok.

Tip: rij niet te hard, want de politie heeft soms snelheidscontroles en dat kunnen bij een overtreding langdurige aangelegenheden zijn.