Nog een maandje dan vertrekken we voor 17 dagen naar Maleisie.
Weet iemand of we in Maleisie een klamboe nodig hebben en of we in de Taman Negara bloedzuigersokken moeten dragen?
Ik lees verschillende verhalen dat ze soms wel en soms niet baten.
Ligt er natuurlijk of je open slaapt of in een afgesloten a/c kamer, maar in het eerste geval kan een klamboe een uitkomst zijn, niet alleen als bescherming tegen Dengue, wat hier momenteel her en der iets de kop aan het opsteken is, maar ook omdat je dan geen gezoem om je hoofd hebt 's nachts.
Tegen bloedzuigers (die je soms tegen komt maar ook in TN niet alledaags zijn) kun je een lange broek dragen met een elastiek bijeen gebonden boven je voet.
Hoi Ronald, ik zou wel bloedzuigersokken meenemen. In Taman Negara zitten behoorlijk veel bloedzuigers. Het is niet gevaarlijk, maar wel heel lastig, aangezien ze een stofje in de bloedbaan achterlaten waardoor je bloed niet meer wil stollen. Met als gevolg dat het wondje na verwijderen van de bloedzuiger niet meer ophoudt met bloeden. Gewone sokken helpen niet, daar komen ze doorheen. Je kan bloedzuigersokken bestellen op www.bloedzuigersokken.nl. Klamboe zou ik ook zeker meenemen, voelt toch beter beschermd tijdens het slapen en zo'n reisformaat klamboe is makkelijk mee te nemen in je rugtas. Succes en goede reis, Taman Negara is prachtig!
Klamboe ligt eraan waar je overnacht.
Overnacht je in goede hotels (met airco) dan is klamboe niet nodig.
Dan heb je of al een klamboe op je kamer of je zet de airco aan, in ieder geval een ventilator.
Muggen hebben een hekel aan kou en wind.
Maar verblijf je in wat meer basic accommodaties, dan kan een klamboe handig zijn.
In ieder geval wel vlak voor de schemering insmeren met anti-muggenspul.
En overdag ook ivm dengue.
Veel plezier.
Gr. Linda.
Hoi
Klamboe is natuurlijk altijd nuttig, al is het voor een ordinaire vlieg :-)
Bloedzuigers???? Laat je niet gek maken. Ze zitten er op zeker, heb er 1 in mijn schoen gehad, maar zonder gevolgen.
Het enige wat goed helpt is je schoenen goed inspuiten met BAYGON
In Nederland al niet meer te koop (dacht ik vanwege verboden bestanddelen) maar in Maleisie op bijna elke hoek van de straat.
Wij gaan in november, dus ben benieuwd naar je ervaringen met Baygon. Overigens gaan we voor de 4e of 5e keer, dus weet een beetje waar ik het over heb :-)
Kijk ook op www.travel4us.nl
Fijne vakantie
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?