rondreis

• theo

Waar kan ik op het net een avontuurlijke rondreis boeken , de vleigtickets hebben we al .

We vertrekken in oktober

• petitmas

Hoi Theo

Ligt er maar net aan wat jij avontuurlijk noemt. Maar eh……..weet niet hoe oud je bent, maar als je onder de ± 55 bent, laat ik niemand voor het hoofd stoten, dan zou ik helemaal niets boeken. Als er 1 land is waar je heeeeeeeel makkelijk kunt reizen is het Maleisie.

Stort je thuis in de Lonely Planet of andere reisgidsen en bepaal wat je zelf absoluut wilt zien. Er komen is het makkelijkste wat er is. Bijna iedereen spreekt engels, busvervoer is prima en als je wilt vlieg je ook nog van noord naar zuid voor een appel en een ei.

Hoeveel tijd heb je voor je vakantie? Ik zou, leeftijd daar gelaten, absoluut niet georganiseerd gaan. Straks ben je ergens wat je helemaal te gek vindt en moet je na 1 dag weer verder………..en omgekeerd kan het natuurlijk ook gebeuren.

Succes en fijne vakantie

• theo

Ik wil jou eerst bedanken voor jou reactie , wij gaan 20 dagen naar Maleisie en zijn geen 55 + maar net een paar jaar jonger .

Maak je geen zorgen , we hebben een uitstekende conditie , maar reizen met het openbaar vervoer hebben we wel een beetje gehad .

We hebben een paar jaar terug een stopover gemaakt in KL van 3 dagen en veel gezien van KL en omgeving , dus KL hoeven wij niet

niet meer te verkennen of te zien ,

Wij willen graag veel van het land zien , maar niet gebonden zijn , heb jij misschien nog enige suggesties ?

• bernard.bauwens@gmail.com

afhankelijk waar in Malaysia? Borneo of west-malaysia

• NBB3

Theo, als je het echte Maleisie wil zien en niet zozeer met 50 man in een aircon bus wil worden rondgeleid, dan kan ik je de Oostkust van Maleisie aanraden. Vanaf Kuantan tot Desaru is die hele strook wel een paar stoppen waard in je rondreis.

Uiteraard kun je KL, Melaka, Penang, Taman Negara enz niet overslaan, die oorden zijn immers zo'n beetje verplichte kost bij een Maleisie reis. Maar als je jaren terug wil in de tijd, unieke flora en fauna wil zien, van prachtige paradijsstranden wil genieten en authentiek Maleise culinaire hoogstandjes wil proeven, dan is de Oostkust een dikke aanrader.

Tips: Penyabong, Tanjung Resang en Air Papan. En natuurlijk de Seri Buat Archipel.

Veel plezier.

• Mike

Voor het Borneo gedeelte, kun je op de site van Olaf kijken (google: olaf, borneo en dan kom je wel op zijn website). Hier kun je voorbeelden zien van wat je kunt doen. Je kunt via hem boeken (of niet).

Wij hebben dit een paar jaar geleden gedaan en het borneo-gedeelte helemaal op maat laten maken door hem. En we hebben echt een schitterende vakantie gehad.

Ik kan met name de Danum Vallei en Kinabantang rivier aanraden.

Als je naar Kuching gaat kan ik je ook aanraden om een boottocht te maken om de Irrawady dolfijn proberen te zien.

En Semenggoh te bezoeken (Oerang Oetan opvang in de buurt van Kuching).

Wij hebben destijds bij Olaf in zijn homestay overnacht en dat vonden wij ook erg prettig. Echt thuis in het buitenland.

Wat je ook doet, veel plezier.

Met vriendelijke groet, Linda

• Bianca K

Ik ga in september rondreizen en aanvankelijk keek ik naar reisorganisaties die individuele rondreizen aanboden. Deze prijzen lagen behoorlijk boven mijn budget, en ik zou er nog van alles aan moeten laten aanpassen, want voor mij essentiële dingen ontbraken overal wel.

Inmiddels heb ik alles zelf geboekt en dit heeft me zeker 700 euro bespaard en ik ga nu bezoeken wat voor mij de hoogtepunten van het land zijn. OK, het is even een gepuzzel om het schema sluitend te krijgen, maar ik ben erg blij dat ik het zo heb gedaan.

Veel succes.

• Pisang

Weer een bericht over “zo goedkoop mogelijk”. Besparen wat er te besparen valt. “We willen naar Maleisie maar het mag niet te veel kosten”. Is dat verkeerd? Nee, maar het tekent het Nederlandse kneuterigheid gedrag “voor een dubbletje op de eerste rang”

• malaysia forum guardian

Beste Pisang,

De prikker zet zijn mening neer, en.. jij zet jouw mening neer. Prima, maar “indien” je je ergert over “soorten” berichten, dan… geef ik je een tip. Je hoeft ze niet te lezen. En… lees je ze wel, je hoeft niet te reageren.

Waarom maak je er geen topic van.. dan.. zal ik niets zeggen, mits.. alles binnen de perken blijft. Ik zal niet snel ingrijpen, zolang de discussies blijven gaan over het topic. Hoe lang je er ook voor nodig hebt om belangrijke punten aan ons lezers over te brengen, mijn zege heb je.

Vriendelijke groet,

Forum Guardian.

Ps, Ehh.. Pisang, ik schrijf “indien”, ik schrijf niet, “dat” je je… Ik weet, we moeten soms op onze woorden passen, want.. het wordt o zo snel verkeerd opgepakt.;)

• Pisang

Beste Guardian,

Ik ben blij dat we het helemaal met elkaar eens zijn en dat je me de vrijheid geeft om mijn mening te uiten. Ik vind het geweldig dat je me de keus laat om berichten te lezen of er op te reageren. Goed advies! Ik stel het zeer op prijs dat je speciaal hieraan een draadje besteed.

Pisang