Beste mensen,
Aangezien mijn vrouw en ik ook een reis hebben gepland naar Maleisie en ik op deze site terecht ben gekomen, ben ik me veel gaan verdiepen om zoveel mogelijk informatie te krijgen. Echter zie ik door de bomen het bos niet meer en verschillen sommige antwoorden per situaties. Ik heb de volgende vragen en hoop dat iemand ze kan beantwoorden:
1. Wij zullen met Turkish Airlines gaan en een tussenstop in Istanbul maken. Er staat op de ticktet dat de vlucht van Istanbul naar Kuala Lumpur door Malaysia Airlines begeleidt zal worden in een airbus 320 voor 150 personen. Betekent dit ook dat die vlucht in een Malaysia Airlines toestel verzorgd wordt en hoe is dit toestel? Heeft iemand ervaringen op deze route?
2. Kunnen wij beter de hotels van hier boeken of gewoon daar ter plaatse en wat zijn dan de prijsverschillen van bijvoorbeeld agoda.nl of daar ter plaatse bij de receptie ?
3. Wij zullen op KLIA om 6 uur s' ochtends aankomen en hebben dus nog geen hotels geboekt. Aangezien de incheck tijd vanaf 12 uur s'middags begint, vroeg ik me af of ik dan een hele nacht moet boeken van 6 uur s'ochtends tot 12 uur s' middag of valt er wel wat te regelen voor die ochtend?
4. Wij zullen verder zoveel mogelijk met pin en creditcard betalen en niet veel geld op zak meenemen. Hoe moet wij dit doen als we om 6 uur s'ochtends aankomen op KLIA aangezien we nog geen Maleisisch geld hebben?
5. Wij hebben een vakantie van 3 weken in Maleisie en hebben ons voorgenomen om naar Kuala Lumpur en Langkawi te gaan. Dus veel zien en veel shoppen in Kuala Lumpur en daarnaast op Langkawi veel strand en zon en eventueel een korte trip naar Thailand. Kunnen we onze tijd hier goed mee vullen of is 3 weken daar veel te lang voor en gaan we ons op een gegeven moment vervelen?
Heel erg bedankt voor het meelezen en eventueel beantwoorden van mijn vragen !