Taxi vanaf vliegvel KL??

• marianne

Hoi hoi, wij komen 18 juli aan met onze 2 kinders op Kuala Lumpur naar het hotel. is dit goed te doen met de taxi of kan je beter met de trein of bus naar het centrum en dan met de taxi naar je hotel?? Hoor het graag. Ik hoor slechte verhalen over de taxi's, dus mocht je een betrouwbare chauffeur weten, graag!

Marianne

• NBB3

Taxichauffeurs daar hebben inderdaad de neiging om een beetje link te zijn. Vooral toeristen zijn een gewilde prooi.

Het begint met het niet willen gebruiken van de meter. Meestal probeert de chauffeur dan een (te hoge) vaste prijs af te spreken, soms in combinatie met de smoes dat de meter stuk is. Vaak is de vermoeide reiziger niet in the mood om te bekvechten over zo'n 10 euro. Prima dan.

Als je echter niet te veel wil betalen dan nodig, dan sta je erop dat e.e.a. via de meter gaat. Houdt de chauffeur voet bij stuk, dan stap je uit. Of, nog beter, dan stap je niet in, pak je de volgende taxi.

Het punt is, laat je niet overrompelen door de taalbarierre, de nieuwe omgeving, je jet-lag enz. Tenzij je gewoon, hup, naar je hotelkamer wil, want dan moet je er gewoon voor gaan met meneer de taxichauffeur, betaal je waarschijnlijk iets te veel, maar soi.

Kortom, reken op wat onderhandelen. Of pak het OV.

• Olaf uit KK

Beste Marianne,

Ikzelf heb geen slechte ervaringen met de chauffeurs, maar.. soms kun je natuurlijk een slechte treffen.

Koop bij aankomst in de aankomsthal bij de taxibalie een taxicoupon. De prijzen liggen vast, en.. dus geen gezeur over meters en prijsafspraken en zo.

Heel gemakkelijk, en.. denk voor een familie met kinderen, toch de makkelijkste manier. (anders met bus en trein, en.. dan weer taxi).

Veel plezier.

Olaf uit KK

• NBB3

Goeie tip Olaf.

Ik arriveer doorgaans met de bus in KL, stap dus koud in de taxi.

Wat ik vaker in de media zie staan is dat de overheid voornemens is om op te gaan treden tegen de louche praktijken als het gaat om de te betalen som. Het probleem is wat uit de hand aan het lopen, zelfs locals vermijden liever de taxi als het even kan. Ik heb het dan overigens niet over KL maar JB.

Maar er zitten ongetwijfeld ook prima kerels bij. Je moet het inderdaad een beetje treffen ook.

• devries

Vlakvoor de uitgang is een ticketcounter voor taxi's. Hier een ticket kopen voor een vaste prijs en je af laten zetten voor je hotel! Geen gesleep met koffers, tassen etc. Wij waren in 2009 102 ringgit kwijt voor een hotel bij deTwintowers.

• jenny.hmns

Hoi Marianne

Ik ben best wel ge-emancipeerd maar onderhandelen, laat het je man (als die er is) doen.

Maakt meer indruk dan als jij het doet.

En de tip: eerst onderhandelen, dan instappen is een goede want als je het er niet mee eens bent en je loopt weg, roepen ze je terug en kan het wel voor jouw prijs.

Deel van “de poppenkast” ben ik bang, het hoort er gewoon bij. Wij hebben ook wel eens de taxi van het hotel genomen, is wat duurder maar wel vaak een hele mooie auto. Ook kun je bij de meeste hotels wel visitekaartjes krijgen van goede taxichauffeurs.

Er zijn ook hotels met een eigen taxi die je ophaalt van het vliegveld. In KL nooit gedaan, wel op Penang.

succes en veel plezier

jenny