Maleisie in januari .

• rudiengrietje

Hoi , wij willen graag naar Maleisie voor 2 weken in januari . Kuala Lumpur hebben we reeds bezocht tijdens een korte trip maar nu willen we langer blijven in dit mooie land . Graag zou ik een orang oetans reservaat bezoeken en enkele dagen op Langkawi en Penang verblijven . Wat met het weer in deze periode ? Alle tips zijn van harte welkom .

Groetjes , Rudi

• NBB3

Rudi, ik weet niet of je deze periode kiest vanwege geen keus, maar als je de keus wel hebt, dan zou ik wat later gaan. Hoe verder na februari/maart hoe beter.

Onze ervaring is weliswaar dat het gros van de NO moesson regen rond december valt, het merendeel rond het oostelijk deel van Maleisie, maar de moesson laat zich de laatste jaren wat minder nauwkeurig voorspellen; om het zekere voor het onzekere te nemen zou ik wat later gaan. Dan loop je meer kans een stabielere atmosfeer,

Afijn, mocht je aan januari vast zitten, dan zijn Penang/Langkawi nog best te doen, want redelijk in de luwte. Maar voor Oost Maleisie zou ik de “brolly” meenemen.