langkawi of perhentian in augustus ??

• jeroen

Hallo allemaal,

We gaan begin augustus 1 weekje naar langkawi, maar hoe is het weer daar , is het veel slechter dan in de perhentian ???

En voor 5 dagen is het dan leuker om in langkawi te zitten of de perhentian, ik begrijp dat langkawi veel meer te doen is en op perhentian alleen maar strand en duiken. hoor graag jullie voorkeur en ook tips voor het klimaat dus in deze maaand augustus

bedankt,

Jeroen

• jenny.hmns

Wat noem je slecht weer. Het is in Maleisie nooit slecht weer. Ja het regent er bepaalde periodes elke dag, maar dat is een half uur, hooguit een uurtje. Ja dan valt er meer naar beneden dan hier in een week, maar het is ook zo weer weg en de temperatuur blijft hetzelfde, dus je schuilt effe en wandelt gewoon verder.

groetjes

Jenny

• NBB3

jenny.hmns Schreef:

——————————————————-

> Wat noem je slecht weer. Het is in Maleisie nooit

> slecht weer.

Behalve in de noordoost amoesson bedoel je toch? Tijdens december en januari kan het echt een paar weken achtereen balenweer zijn, grauw, veel regen, buien en “koel”. Vooral de oostkust en de vele eilandjes daar krijgen dan een stormachtige zee te verduren.

Maar na februari, t/m november zo is het inderdaad stabiel weer, los van de “brief afternoon showers” zoals ze het hier noemen.

• jenny.hmns

OK maar dan blijft het 25/28 graden.

Vind dat de mensen altijd zo moeilijk doen over het weer. Het zijn de tropen en daar is alles extreem. Als de zon schijnt, schijnt hij recht bovenop je kop en dan moet je niet gaan bakken op het strand. Als het regent komt de hemel naar beneden en als het onweert denk je dat de wereld vergaat.

Dat maakt Maleisie ook leuk.

Hier in Nederland vielen vorige week de mussen van het dak en nu ga ik zo op zoek naar mijn winterjas. Nou die heb ik in Maleisie nooit nodig gehad.

Toen we een keer naar de Cameroun gingen werden we gewaarschuwd een trui mee te nemen want daar was het toch zo koud, ja 25 graden en dat vinden ze in Maleisië dus koud.

Wij hebben er gewoond van februari tot augustus en inderdaad elke middag een korte maar hevige bui, altijd als onze dochter net uit school kwam en dan baalde ze want dan mocht ze het zwembad niet in, maar na een half uurtje was dat weer weg.

groetjes

jenny

• ellen

Hallo

ik weet niet welk weer jullie hebben gehad maar we zitten nu 3 dagen op langkawi maar we hebben alleen nog maar regen gezien. Niet iets maar met bakken uit de lucht. We hebben niet eens een zonnestraaltje gezien dus dat het altijd mooi weer is gaat NIET op!!!

• netty

het zijn en blijven de tropen, en in de tropen kan je buien verwachten, soms dagen achter elkaar

maar troost je in NL en op Phucket komt het ook met bakken de lucht uit ;-)