10/12 dagen maleisie

• Sylvia

Hallo,

Wij komen 9 maart 2012 aan in Singapore en willen van daaruit naar Maleisië voor een dag of 10/12, aangezien we daarna verder reizen naar Australië (ook voor een dag of 10) of we gaan eerst naar Australië en dan terug naar Maleisië.

30 maart willen we in KL zijn voor de GP F1. Kuala Lumpur hebben we al bezocht dus dat hoeft nu niet voor ons.

Na de GP gaan we van KL richting Melaka weer terug naar Singapore waar we dan nog een paar dagen verblijven.

Het idee is om vanaf Singapore met de trein naar Maleisië te reizen en via de oostkust naar Taman Negara te gaan. Is dit te doen in dit tijdsbestek. (10/12 dagen) Vliegen daarna dan vanaf KL naar Perth.

Eventuele ander opties zijn ook welkom.

Alvast bedankt

Sylvia

• NBB3

Ruim voldoende tijd hoor Sylvia. Alleen, de trein in Singapore rijdt vanaf een paar weken geleden niet meer naar JB, dus dat moet je even met de bus doen. Vanaf JB kun je gewoon wel de trein pakken, zij het dat ie niet echt langs de Oostkust gaat.

Wil je langs de Oostkust rijden, dan zou ik een auto huren, dan heb je lekker veel vrijheid. Het wegennet is hier bovendien erg simpel: je volgt gewoon “Kuantan”.

Als je kunt kiezen, dan zou ik je Maleisie zo laat mogelijk in maart doen. Dan is de kans op droog en rustig weer het grootst en kun je ook wat Expeditie Robinson eilandjes meepikken.

• bertjebof

Vanochtend terug gekomen uit Maleisië. Er rijdt weer een trein tussen Singapore en Johor Bahru (JB), maar wij hebben een taxi genomen, ging erg soepel. Kost 45 Sin $ (is ongeveer 25 euro), chauffeur geeft je de douaneformulieren. Je kunt ook de bus nemen. Melakka is aardig voor een middag en vooral een avond, voor de rest een grote “tourist trap”… Viel ons erg tegen. Vermijd vooral de boottour, dat is echt zonde van de tijd en het geld (het is overigens niet duur). Ik sluit me aan bij andere spreker die suggereert een auto te huren en zelf naar het noorden te rijden. Wegennet is prima en het geeft je veel vrijheid. Hotels geen probleem, wel handig om een GPS bij je auto te huren. Taman Negara is aardig, maar Endau Rompin is, als je echt de jungle wilt beleven, veel indrukwekkender. Maar het is wel een paar dagen echt afzien. Als je toch naar TN gaat, eet dan vooral aan de overkant in de drijvende restaurants, beter en veeel goedkoper. Je kunt in KL overigens ok heel gemakkelijk een “ pakketje” Taman negara regelen. Ga je met de bus en daarna de boot naar het park. Kost je alles bij elkaar zo'n 6 uur. Maar als je al eens in de jungle bent geweest, ga dan niet naar TN, dat is dan niet de moeite waard. Dan is het aardiger om naar Cameron Highlands te rijden, levendig en lekkere temperatuur. Heel veel plezier

Bertjebof

• jenny.hmns

bertjebof Schreef:

——————————————————-

Dan is het aardiger om naar Cameron

> Highlands te rijden, levendig en lekkere

> temperatuur. Heel veel plezier

>

> Bertjebof

lekkere temperatuur, dat hangt ervan af hoe lang je al in Maleisie bent.

Na een tijd vind je het daar koud, “slechts 25 graden”!

In Nederland weten we al niet eens meer wat dat is ;-(((

groetjes

jenny

• Sylvia

Bedankt voor de tips.We gaan ermee aan de slag.

We zijn nog niet echt in de jungle geweest dus we beginnen maar met TN.

Zullen nog wel meer die richting opgaan,dus Endau Rompin houden we nog tegoed.

Sylvia

• saskia

tegen de TN ligt een mooi meer, Lake Kenyir. Echt de moeite waard! Leuke eilandjes aan de oostkust? Ga naar gem Island, fantastisch huisje op het strand.

Ook is Penang aan de westkust de moeite waard! Er is genoeg te zien dus 12 dgn is te kort om alles te doen maar ik zou kiezen voor oost of west. Ga niet naar Pangkor. Ik vond het heel erg tegenvallen. Het mooie was de Hornbill-vogels maar verder buiten het hotel niks te beleven. Kies dan voor Langkawi, maar nog mooier is dus Gem Islands!

Veel plezier en wat een superreis zeg! Leuk.

Groet saskia