Taxi regelen voor rondreis in Kuala Lumpur

• Lidy

Mijn man en ik willen in december naar Maleisie. We zijn van plan een los ticket en 3 overnachtingen in Kuala Lumpur te boeken en dan ter plaatse een taxi te nemen die ons gedurende ca. 7 dagen een aantal mooie plaatsen laat zien. Daarna willen we 2 weken ergens aan de kust gaan zitten.

We zijn ervaren indiagangers en doen het daar allemaal zelf . We zijn echter nog nooit in Maleisie geweest en weten dus niet of dat mogelijk is en of emand hier ervaring mee heeft. Graag wat tips. Met veel dankalvast.

Lidy

• NBB3

December is niet de beste maand voor een zonvakantie in Maleisie, Lidy, want dan is het noordoost monsoon. Dit betekent doorgaans wat sombere perioden en redelijk veel regen, althans langs de oostkust en soms verder landinwaarts, met overstromingen als gevolg.

Als je de keuze hebt, dan zou ik of eerder of later gaan (na maart). Als je niet echt de keus hebt, dan zou je kunnen focusen op de westkust, zij het dat je dan wat minder echt fraaie badplaatsen hebt, los van Langkawi, ten noorden van Penang.

Maar ja, niks is zeker met het weer, je kunt het ook net treffen uiteraard.

• netty

Hi Lidy

waarom draai je het niet om?

2 weken rond reizen en 7 dagen aan het strand!

als je alles wilt zien dan rij je ook met auto met chaufeur de volle 7 dagen en zie je niet veel van het land vanwege tijdgebrek, het zijn nog al afstanden…..

net wat NBB3 schrijft, aan de oostkust is het dan monsoontijd en kunnen hele stukken onderlopen en niet begaanbaar zijn.

maar waarom reis je niet met het openbaar vervoer in Maleisie, je schrijft dat je in India alles zelf deed, ervaring hebt met reizen, dus waarom niet in Maleisie?

het land heeft prima bussen, en als je in een stad aankomt kun je altijd een taxi vinden die je naar “de plekken” kunt brengen.

op internet is veel te vinden over de verbindingen en hoe je ergens moet komen

eerst zelf uitvinden wat je wilt zien en dan zoeken wat de mogelijkheden zijn…..heb je vooraf ook al veel plezier ;)

• bernard.bauwens@gmail.com

Dag lidy

Wat er zeggen is correct. doch kunt u op internet via Google rent a car in Malaysia deze huren met een chauffeur indien gewenst, wat beter zal zijn dan een taxie die waarschijnlijk te veel zal rekenen.

openbaar vervoer is prima doch zijn er bus chauffeurs die denken dat ze met een ferrari rijden dan met een bus.

Hoe wel rekening met de lange afstanden. op de website http://www.malaysiasite.nl die veel info heeft en de afstanden in Malaysia.

Groetjes en veel plezier in Malaysia.

Bernard

• Gerard

Hallo Lidy,

7 dagen voor een “rondreis” lijkt mij wat kort. Ik zou die totaal drie weken (7dgn rondreis en 2 weken strand) opdelen in twee periodes. Bijv. vanuit Kl naar Taman Negara. Na Taman Negara, daar huurauto laten afleveren. Vervolgens zelf naar Cameron Highlands rijden, daar een paar dagen, door naar Tai Ping, totaal niet toeristisch, maar heerlijk authentiek.Vooral heel mooie beschilderde sun-screens bij. Slechts één hotel, maar wel gelegen naast een park met geweldige hawker stall met heerlijk eten.

Vanaf Pai Ping naar Penang waar je de auto ok nog volop kunt benutten. Daar auto achterlaten en met de ferry naar Langkawi voor de strandvakantie hotels en resorts te over, in rustige en heel drukke delen van het eiland.

Aanrader op Langkawi, het museum met de relatiegeschenken van de voormalig premier van Maleisie, je kijkt je ogen uit.

• saskia

Hai Lidy,

Ik sluit me aan bij de rest, 7 dagen rondreizen met een taxi vanuit KL is geen rondreis maar trips. Dat is niet rot bedoeld maar je blijft in een beperkte straal. Ik zegtrek die stoere schoenen aan en huur een auto. Hebben wij ook gedaan en dat gaat prima. Even wennen aan het links rijden maar de rest gaat prima.

De oostkust is idd niet interessant in december. De eilanden zijn niet toegankelijk en daar ga je eigenlijk voor naar de oostkust. Niet getreurd in het westen is genoeg te zien.

KL heeft genoeg te bieden voor z'n 3 dagen (incl. aakomst) Je kunt een avondtrip boeken naar de Fire Flies. Teman Negara ben ikzelf niet geweest, wij kozen voor het meer er net boven Lake Kenyir. Geweldig mooi! Penang is ook erg leuk. En Cameron Hihglands ook leuk voor een paar dagen.

Veel plezier.

Groet saskia