Korte kerstreis met 2 kinderen van 10 en 8 jaar

• Lucy Nauta

Wij willen met onze kinderen vanuit Singapore op tweede kerstdag vertrekken naar West-Maleisie voor ongeveer 9 dagen.

Wie heeft een voorstel voor een reisschema waarbij we bij voorkeur reizen met de trein en/of de bus. Als iemand tips heeft voor activiteiten/bezienswaardigheden die het goed doen bij de kids, dan horen we dat graag. Hoteltips zijn ook welkom.

• jenny.hmns

Hallo Lucy,

Zie geen reactie en ik denk dat dat komt omdat zo'n vraag al een aantal malen aan de orde is geweest.

Doorzoek het PB met trefwoorden en de meeste van je vragen zullen beantwoord worden.

Mocht je daarna nog vragen hebben, stellen mag uiteraard.

Omdat ik het sneu voor je vind en eigenlijk dit nooit heb gezien: Netty help jij weet het vast beter. Wij zijn indertijd met onze dochter van (toen) 8 naar Melakka geweest. Daar was/is een museum over mensen. Onze dochter houdt niet zo van musea maar dat museum vond ze leuk. Soms best enge foto's van de drachten van die mensen met lange nekbanden en platen in de lip, maar zij vond het allemaal even mooi. Netty jij weet vast wat ik bedoel en hoe dat heet en of dat Melakka was, zelfs dat weet ik niet zeker (meer)

succes

jenny

• netty

hi Jenny en Lucy

ik ben zeggen en schrijven 1 keer in Malacca geweest, een middag, was naar mijn idee ook ruim voldoende!

verder regende het behoorlijk, dus veel gezien heb ik niet, en gedaan evenmin…..en wat ik dan gezien heb, is niet zo van, kom laat ik eens terug gaan.

verder heb je ook in S'pore behoorlijk wat reisbureaus waar je trips kunt vinden, ook denken aan bijv…..een cruise, vinden kinderen ook vaak erg leuk

en zelf proberen iets samen te stellen met behulp van wat er hier al allemaal geschreven is, is ook deel van de pret

je bent beperkt als je met de bus of helemaal de trein gaat, maar als je ergens heen wilt is er altijd wel een mogelijkheid om deels met het openbaar vervoer te doen en deels met een taxi.

kinderen zijn verschillend, zo heb ik een kleinkind wat winkelen geweldig vindt, terwijl de andere er niks aan vind

de een vindt de dierentuin leuk, de ander totaal niet…..

je hebt nog een maandje of wat te gaan, dus tijd genoeg lijkt me om wat te vinden

gr Netty

• jenny.hmns

netty Schreef:

——————————————————-

> hi Jenny en Lucy

>

> ik ben zeggen en schrijven 1 keer in Malacca

> geweest, een middag, was naar mijn idee ook ruim

> voldoende!

hoi Netty,

Wat je zegt, het ene kind vindt dit leuk en het andere dat. Als je kind geïnteresseerd is in geschiedenis, ligt er in Malakka wel een stukje waarover je kunt vertellen. Er zit een plaat van de VOC in de muur gemetseld en als je puf hebt om een stukje te “klimmen” daar ligt ik meen dat dat de St. Pauls kerk is met grafstenen met Nederlandse namen erop. Dat vonden wij wel iets byzonders. Je bent zo'n eind van huis (althans je Nederlandse huis ;-) en je ziet daar grafplaten met Nederlanse namen erop.

Verder ja de Rode Kerk en het Gemeentehuis, heb ik verder ook niets mee. Zoals Netty zegt je keert er niet terug, maar het is een stukje Nederlandse geschiedenis en ja eigenlijk moet je dat dan gezien hebben.

De naam van het museum heb ik zo gauw niet kunnen vinden.

succes

groetjes

Jenny

• jenny.hmns

netty Schreef:

——————————————————-

>ook denken aan bijv…..een cruise, vinden kinderen ook vaak erg leuk

Hoi allebei

Je woord cruise doet me denken aan een “rondvaart/rit” in Singapore met een amphibievoertuig.

singapore amphibian tour als je dat googled krijg je de informatie.

Vonden we alle drie leuk om een keer te doen.

groetjes

Jenny