Hallo,
Half september gaan we voor 17 dagen naar Singapore en Maleisie (ik ben er 6 jaar geleden voor het laatst geweest). Het enige dat nu vaststaat is dat we de laatste 3 dagen in S'pore zullen doorbengen.
We landen rond half 4 ‘s middags in S’pore en willen dan direct door naar Maleisie. We zijn al enige tijd aan het puzzelen met onze route en accommodatie en we komen er nog niet echt uit, misschien dat jullie wat input kunnen geven.
Wij willen alles met de bus doen (eventueel een vlucht tussen Kota Bahru en KL) en de volgende plekken staan op ons verlanglijstje (niet per se in deze volgorde):
- Pulau Tioman
- Melaka
- Kuala Lumpur
- Cameron Highlands
- Perhentian Islands
Nacht/dag 1 (en 2):
Wij dachten er aan om de reis te beginnen op Tioman. We komen nogal laat in de middag aan dus de ferry halen we die dag helaas niet meer. Aangezien wij niet de eerste nacht in Mersing willen zitten, vroeg ik mij af of Penyabong Beach misschien een goed alternatief is, misschien zelfs voor twee nachten. Is iemand hier eerder geweest? Heeft het een mooi strand? En voldoende verschillende restaurantjes (het eten is een van de belangrijkste redenen dat ik terug wil naar Maleisie :-))? Ik geloof dat NBB deze plaats eerder in een thread heeft genoemd. Als iemand een ander alternatief weet (een leuke plaats in de buurt van Mersing), hoor ik het graag!
Tioman:
Weet iemand een leuke, comfortabele en schone accommodatie op Salang beach?
Melaka:
Ik heb op internet goede verhalen gelezen over Hotel Puri Melaka. Iemand hier eerder geweest? Waarschijnlijk blijven we 1 nacht in Melaka.
Kuala Lumpur:
We zijn van plan Pacific Regency Hotel Suites te boeken.
Cameron Highlands
Weet iemand hier leuke accomodatie?
Cameron Highlands - Perhentian Islands
Kunnen we vanuit de Cameron Highlands in een keer doorreizen naar de Perhentian? Of moeten we dan sowieso 1 nacht overnachten in Kota Bahru? Heeft iemand ervaring met deze route? Indien Perhentian lastig te bereiken is vanuit de Cameron Highlands, kunnen we misschien beter een vlucht nemen vanuit KL naar KB, en van daaruit doorreizen naar Perhentian (en wellicht na de Perhentians nog naar de Cameron Highlands).
Dit vind ik het lastigste in onze reis. Wellicht dat het qua route het makkelijkst zou zijn als we na Tioman naar Perhentian zouden afreizen, maar liever wisselen we stranden af met steden, vandaar dat we na Tioman het liefst eerst richting westkust (Melaka, KL) willen reizen.
Als iemand qua route een nog veel beter idee heeft, hoor ik het uiteraard graag!
Ten slotte vroeg ik mij af of er steden of bezienswaardigheden aan de oostkust zijn die de moeite waard zijn zoals Kuala Terranganu? Tasik Kenyir?
Pfff. nogal veel vragen, ik ben benieuwd of jullie kunnen helpen!
Alvast dank!
Groet,
Anne