rondreis Maleisie

• Anne

Hallo,

Wij gaan in september 3 weken naar Maleisie.

We beginnen in Kuala Lumpur en dan de Taman Negara ik twijfel om naar Kuantan tegaan of meteen naar kuala terrengganu en dan naar perhentian en kota bharu en dan is het de bedoeling om naar de westkust tegaan.

is het raadzaam om van Kota Bharu naar Perlis een auto te huren of met de bus te gaan?

Ik heb gehoord dat mensen wel eens kinderen voor de auto te gooien om zo aan geld te komen, ik vind dit zelf een vreemd verhaal. kan iemand mij hier meer over vertellen.

ik hoor graag tips en aanraders van Maleisie.

alvast bedankt,

Groet anne

• saskia

Beste Anne,

Vorig jaar ben ik 3 weken in Maleisie geweest en wij hebben een auto gehuurd. Ook gestart in KL, daarna door naa Kuantan (als tussennacht). In Kuantan is weinig te beleven, kun je echt skippen. Wel rijd je op de weg erheen langs een olifantenweeshuis, aanrader. Wij zijn ipv de Teman Negara naar Lake Kenyir gegaan. Supermooi meer, echt het mooiste wat ik gezien heb. Daarna ipv de Perhentian naar Gem Island gegaan, fantastisch! Er staat 1 boutique hotel, niet duur, en je huisje staat op het strand. Na Gem zijn we in 1x naar Penang gereden. Dat was wel heel ver maar gehaald voor het donker. Penang is een echte aanrader, zo divers met vele tempels! Daarna naar de Cameron Hihglands, ook mooi en veel koeler, wat wel even lekker is. Veel thee, thee en thee maar ook een kleine vlindertuin met ook insecten. Super grote vlinders te zien. Op de weg naar Cameron heb je Bukit nog wat een Oerang Oetang opvangeiland. Heel bijzonder. Als laatste naar Pangkor. Mooi maar had denk liever naar Langkawi gegaan.

Ik hoop dat je wat aan de tips hebt en van het gooien van kinderen heb ik nog nooit gehoord hoor. Misschien een incident?

Veel plezier!

Groet saskia

• NBB3

Hi Anna,

Vreemd verhaal over die kinderen voor de auto. Ik heb er nog nooit van gehoord, volg ook niet helemaal waarom men dat zou moeten doen. Maleisie is niet bepaald een hongerland. Wellicht bedoelde men Malawi, al blijft het een raar verhaal.

• Anne

Hoi Saskia

heel erg bedankt voor de tips, dat vermoeden van Kuantan had ik al een beetje.

Gem island nog niet eerder van gehoord net bekeken en het ziet er super mooi uit dus die gaan we zeker mee pakken.

het is de planning om van taman negara naar de Gem island te gaan dan naar Kuala Terrengganu, Kota Bharu, Perhentian, Langkawi, Penang, Cameron Highlands en dan Pangkor Island misschien als laatste nog Melakka en dan weer terug naar huis vanaf Kuala Lumpur. hoop dat het allemaal haalbaar is.

Groet Anne