Route reis Maleisie

• Matthijs

Hallo,

Wij gaan dik 3 weken naar Maleisie toe en hebben een route uitgestippeld,

nu is mijn vraag of dit te doen is en of we hem zoals opgeschreven eerst de oostkust kunnen doen of ius het raadzamer om eerst de westkust te doen.

Kuala Lumpur

Taman Negara

Gem Islands

Kuala Terengganu

Perhentian

Kota Bharu

Langkawi

Penang

Cameron Highlands

Pangkor Island

Melakka

Kuala Lumpur

Alvast bedankt,

Groet Matthijs

• Jeffrey

Het is een prachtige route, maar de vraag is hoeveel dagen je overal wil blijven. Snap dat je in een korte tijd zoveel mogelijk wil zien, maar een beetje rust kan geen kwaad. En op sommige plekken wil je misschien langer blijven dan de bedoeling was.

Het is geheel vrijblijvend, maar dit zou bijvoorbeeld een alternatieve reisroute voor je kunnen zijn:

Kuala Lumpur

Melaka

Singapore

Taman Negara

Gem Island

Kuala Terenganu

Perhentian

Cameron Higlands

Penang

Langkawi

Pangkor Island

Kuala Lumpur

Khota Baru zou je kunnen bezoeken als je de trein (aanrader) van Singapore naar Jerantut neemt.

Houd er rekening mee dat je van Langkawi naar Pangkor via Kuala Lumpur moet.

• NBB3

Ik denk dat Jeffrey gelijk heeft. Maleisie is zo groot dat je het beter niet kunt proberen allemaal te zien. Pak gewoon de krenten uit de pap, blijf daar wat langer, zodat je het echt in je op kunt nemen. Dan geniet je er m.i. ook meer van i,p.v. dat alles in een roeizige waas aan je voorbij trekt.

Waar je verblijft is meer een persoonlijke smaak geval, maar ik weet dat o.a. Endau Rompin, Tioman, Redang, KL, Melakka, Penang en Taman Negara de hot items zijn. Haal eruit wat je echt boeit en focus daarop?

• bert

Wij hebben in juli een rondreis op eigen gelegenheid gemaakt. Eerlijk gezegd vonden we de afstanden meestal wel meevallen. Het westelijk deel vonden wij landschappelijk aardiger dan de oostkust, die is vrij saai. Taman Negara is voor ons niet interessant gebleken, erg toeristisch. Als je wat serieuzer jungle trekking wilt doen, ga dan naar Endau Rompin. Was voor ons een hoogtepunt van de reis, wel pittig. Via Asia Experience (locale reisorg) makkelijk een gids te regelen, die heb je wel nodig. Wij zijn van KL via West naar Noord, vervolgens Oost naar Zuid gereden. prima te doen, maar andersom kan ook. Onderweg van Cameron Highlands naar Kota Bahru ligt Belum, een klein natuurpark bij een stuwmeer. Dat was niet onaardig om te bezoeken. Kota Bahru viel ons wat tegen, terwijl we weinig tijd hadden in Kuala Terenganu, maar dat kwam op ons juist heel gezellig over. Kota Bahru heeft wel een zeer uitnodigende avond eetmarkt. Ziet er soms niet uit, maar echt lekker. Nooit ziek geworden. Qua eilanden lijkt het me dat jullie er wel veel willen bezoeken, wij hebben slechts een eiland bezocht en hebben daar lekker uitgerust en genoten van het relaxte leven. Voor ons genoeg, je raaks behoorlijk wat tijd kwijt aan het reizen.