Graag advies route + auto huren.

• Inge

Wij zijn onze reis door Maleisie aan het voorbereiden en willen graag wat hulp. In eerste instantie dachten we alleen KL, Penang en Langkawi ( of evt,. Pangkor) We hebben maar 15 dagen.

Nu heb ik het een en ander gelezen en zou toch ook wel graag naar de Cameron Highlands willen.

Is dit vanuit KL met de bus te doen? Zoja hoelang? Bij welke plaats wordt je dan afgezet, en wat is een leuke plek om te verblijven? Kun je vanuit CH makkelijk op Penang komen?

Ook heb ik iets gelezen om vanuit KL een auto te huren ( op vliegveld?) en dan via de Cameron Hihglands naar Penang en daar de auto weer in te leveren. Lijkt me erg leuk, is dat goed te doen??

• netty

een auto is prima te doen, links rijden is ff wennen, maar het gaat bijna vanzelf

je kunt afspreken dat ze de huurauto bij je hotel afgeven op je laatste dag in KL, en auto in KL is niet nodig

in KL, Ipoh aanhouden en daar zie je vanzelf de borden met C Highlands

en daar vandaan is het ook een paar uurtjes naar Penang,

kaarten of een GPS systeem is ook handig ;)

• Thee

Hallo Inge,

auto huren heb ik geen ervaring mee, maar daar heb je al antwoord op gehad :)

Wat betreft de bus: je kunt vanaf het busstation in KL rechtstreeks naar de Cameron Highlands. Duurt iets van 4 uur (met stop). De bus eindigt in Tanah Rata. Een leuk plaatsje om te verblijven met genoeg hotels/guesthouses/reisbureautjes.

En vanaf Tanah Rata kun je met een minibus rechtstreeks naar Penang. Te boeken op de hoofdstraat. Soms gaan ze helemaal naar Georgetown. Soms gaat de bus door naar Langkawi en dan wordt je er in Butterworth uitgegooid bij de ferry naar Penang. Die laatste heb ik genomen en die deed er geloof ik 5 uur over (met stop). De ferry is 10 minuten of zo.

Veel plezier daar en met de voorbereidingen!

Groeten, Tanja

• Inge

Dank jullie wel , hier kan ik wat mee! Is er trouwens 1 busstation of zijn er meerdere ( net als in Bangkok? )

Inge

• netty

je bedoelt in KL?

daar zijn er idd meerdere, een vlak bij CT

• Inge

Ja, in KL bedoek ik. Wel busstation moet je hebben om naar CH te gaan? Zelf gaan we denk ik naar een hotel in Chinatown, kun je daar ook ergens op de bus stappen??? Ik weet van Bangkok als je een ticket boekte voor iets werd je vaak vlakbij je hotel opgehaald.

• netty

ik weet dat Pudu daar vlak in de buurt zit, maar waar en welk station je moet hebben, geen idee

laat daar ff je google op los, vaak kun je kiezen uit verschillende busdiensten

ik heb laatst bijv. de snelbus vanuit KL naar Penang genomen, ook vanaf een heel nieuw busstation (alleen de WC's daar zagen er al uit of ze jaren in gebruik waren, zo smerig! hoe ze het zo snel voor elkaar krijgen…)

maar echt snel was die snelbus niet, we stonden gezellig naast de transnational in de file,

het verschil was de prijs, en we kregen een klef broodje en iets wat op film leek, volgende keer gewoon transnational voor mij;)

• patricia

Hoi inge

wij hebben ook vanaf het vliegveld een auto gehuurd bij herz en zo via olifantenreservaat (geweldig mooi) naar cameron highlands gegaan vanuit hier naar penang en daar auto ingeleverd wij hadden de auto wel al in ned geboekt maar neem aan dat je het ook terplekke kan regelen veel plezier in dit geweldige land!