Hallo,
Ik heb het plan opgevat om eind april tot begin juni door Maleisië te trekken met mijn vriendin. Het plan is om iets langer dan een maand te gaan (ca. 35 dagen).
Omdat wij geen ervaring hebben met Maleisië (dit wordt onze eerste verre reis), weet ik niet goed wat de juiste prijs is voor een retourvlucht in deze periode. Ik kom verschillende bedragen tegen.
Nu heb ik een vlucht gezien met Emirates (via Dubai) van zaterdag 28 april 2012 (heen) en dinsdag 5 juni (terug) voor circa € 1.500,- incl. toeslagen voor 2 personen.
Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar een directe vlucht, maar dan zou het voor deze periode circa € 2.000,- kosten.
Verder valt het op dat wanneer we korter dan een maand zouden gaan, het bedrag voor een directe vlucht lager zou zijn dan € 1.500,-. We willen graag een weekje langer, om toch iets meer te kunnen doen.
Nu hoop ik dat jullie als Maleisië-kenners mij kunnen vertellen wat wij de beste optie is. Is het aan te raden om korter dan een maand te gaan om toch wel veel geld te besparen of is een bedrag van € 1.500,- voor een retour met tussenstop een redelijke prijs?
Als jullie nog andere tips/advies hebben voor een vlucht naar Maleisië in deze periode, dan verneem ik dat graag.
Groet,
Bert