Kenong Rimba of Endau Rompin?

• Nicole

Hallo,

In mei ga ik samen met mijn vriend een rondreis door Maleisie maken. We willen graag een aantal dagen de jungle in gaan op West-Maleisie. We zitten te denken om Kenong Rimba en/of Endau Rompin te bezoeken. Taman Negara leek ons wat te toeristisch.

Heeft iemand ervaring met deze twee parken? Welk van de twee parken is het meest aan te raden? Zijn de parken erg verschillend en zou het ook de moeite waard om beide parken te bezoeken? Het gaat ons vooral om de jungle-ervaring. Voor wildlife gaan we nog naar de Kinabatangan rivier in Borneo.

Groeten, Nicole

• NBB3

Hi Nicole,

Ik zit vaak in het kantoor van een boeking agent voor Endau Rompin en zie regelmatig reizigers binnenkomen die net de Endau Rompin trip hebben gedaan. Zonder uitzondering zijn ze allemaal lyrisch over de ervaringen daar. Je leest dit overigens ook af aan de diverse posts op de fora. Terwijl het omgekeerde waar is voor Taman Negara, wat inderdaad een massa happening is geworden.

Voor de (nog) echte jungle ervaringen ga je volgens mij naar Endau Rompin. (Wij gaan volgende maand zelf ook trouwens :) )