Met KLM vanuit Amsterdam via Antwerpen naar Kuala Lumpur goedkoper dan direct vanaf Amsterdam?

• Bert

Hallo,

Via dit forum las ik ergens de mogelijkheid om naar Kuala Lumpur te vliegen, met KLM vanaf Amsterdam, via Antwerpen. Dit zou veel goedkoper zijn dan rechtstreeks met KLM vanaf Amsterdam.

Nu heb ik inderdaad via de Belgische website van KLM deze mogelijkheid gevonden. Voor iets meer dan € 1500,- (2 pers.) kan ik vliegen tussen eind april en begin juni. Dit scheelt bijna € 500,- als ik dezelfde vlucht zou boeken via de Nederlandse site van KLM.

Wel zou ik dan met de trein moeten reizen van Antwerpen naar Amsterdam, tenminste, als ik wordt verplicht om ook de treinreis Antwerpen-Amsterdam af te nemen.

Nu ben ik benieuwd of iemand ervaring heeft met deze constructie. Ben je verplicht te reizen vanaf Antwerpen (dus zou er nog een enkeltje naar Antwerpen aan kosten bij gaan komen) of zou je ook alleen de vlucht vanaf Amsterdam kunnen nemen?

Verder vraag ik mij af hoe het mogelijk is dat je op deze manier veeel goedkoper kunt vliegen, terwijl het volgens mij dezelfde vlucht en maatschappij betreft?

Graag hoor ik weer van jullie.

• Bert

Na wat speurwerk kom ik tot de volgende conclusie. Wie kan dit bevestigen?

* Je dient het treinkaartje persoonlijk (met legitimatie en in bezit van e-ticket) binnen 24 uur vóór vertrek van het vliegtuig, in Antwerpen (CS) op te halen. Je mag dus eerder treinen dan de tijden die genoemd worden op de e-ticket, maar je kan niet eerder dan 24 uur vóór vertrek het treinkaartje ophalen?

* Het treinkaartje dat je vervolgens ontvangt in Antwerpen dient voorzien te zijn van een stempel (door conducteur), alvorens je de e-ticket op Schiphol kunt omwisselen voor een vliegticket.

* Op Schiphol wordt gecontroleerd op treinkaartje met stempel, dus je bent verplicht naar Antwerpen te reizen en het treinkaartje te laten stempelen.

* Doordat de e-ticket pas op Schiphol wordt omgeboekt naar een “echt” vliegticket, kan je van tevoren niet online inchecken en een stoel reserveren.

* Gebruik maken van deze constructie schijnt door KLM niet gewaardeerd te worden, maar kan niet worden geweigerd?

Als ik op deze manier toch zo'n € 500,- kan besparen vind ik het de moeite waard. € 500,- is voor mij veel geld en daarmee kan ik een paar dagen jungle weer bekostigen.

Iemand ervaring hiermee?

• Martijn

bert schreef:

“Gebruik maken van deze constructie schijnt door KLM niet gewaardeerd te worden, maar kan niet worden geweigerd?”

klm wil cliënten uit belgië trekken, dat er dan nederlanders meeglippen is niet te vermijden en niet iedereen woont vlakbij shhiphol

er wonen veel nederlanders in belgië en aan reservering is niet de eis gekoppeld dat je een adres in belgië hebt

weigeren kan dus niet

vanaf schiphol met een overstap voor minder dan 1.400 blijft een optie

• truus

Met Maleisia air lines is een retourtje ook niet duur vlieg je recht streeks,of is dit niet zo'n beste maatschappij.vr truus

• Martijn

truus Schreef:

——————————————————-

> Met Maleisia air lines is een retourtje ook niet duur vlieg je recht streeks,of is dit niet zo'n beste maatschappij.vr truus

prima maatschappij en op dit moment met 659 euro behoorlijk scherp geprijsd

• Martijn

op dit moment, voor maximaal verblijf 1 maand en terugreis uiterlijk half juni, weer volop te boeken retour voor 559 euro per persoon