Iedereen bedankt voor alle tips, ik ben er grotendeels uit voor mijn reis a.s. zomer. Het meeste is ook al geboekt.
Voor wie het wil weten, zie hieronder het reisschema
dag 1, aankomst in Singapore
dag 2, Singapore (hop-on-hop stadsbezichtiging)
dag 3, vlucht Singapore -> Kuching
dag 4, Kuching (Bako National Park)
dag 5, Kuching (Santubong Cruise, Irrawaddy dolfijnen)
dag 6, vlucht Kuching -> Kota Kinabalu en vanaf vliegveld naar Pulau Tiga (Survivor Island)
dag 7, Pulau Tiga (eiland verkennen + strand)
dag 8, opgehaald door Bernard de Borneo Driver, rondrit en overnachting bij Kota Kinabalu National Park
dag 9, met Bernard naar Kota Kinabalu NP + Poring Hotsprings en dan naar Sepilok
dag 10, bezoek aan Orang Oetang reservaat en dan naar resort in Bilit, hier nemen wij afscheid van Bernard
dag 11, Bilit (riviercruises, jungletocht)
dag 12, naar vliegveld en dan vlucht Sandakan -> Kuala Lumpur -> Langkawi
dag 13, Langkawi (auto of brommer huren + strand)
dag 14, Langkawi (auto of brommer huren + strand)
dag 15, vlucht Langkawi -> Kuala Lumpur
dag 16, Kuala Lumpur (hop-on-hop, Batucaves, Melakka)
dag 17, Kuala Lumpur (hop-on-hop, Batucaves, Melakka)
dag 18, terugvlucht Kuala Lumpur -> Nederland
Ik moet nog regelen:
- Hotel Singapore
- Hotel Kuching
- Hotel Kuala Lumpur
Heeft er iemand goede tips. (goede prijs-kwaliteitverhouding, €50-€75 per nacht, zwembad, gunstige ligging)
Ook de excursies in deze drie steden moet ik nog regelen, maar dat wil ik ter plaatse doen !
misschien ga ik in Kuala Lumpur met Pauline een van haar “eet-tours” doen als de tijd het toelaat, dat ziet er ook leuk uit (zie haar website) iemand ervaring mee ?
Verder wil ik Bernard aan iedereen adviseren (voor de provincie Sabah op het eiland Borneo). Hij heeft mij erg goed geholpen voor het plannen van mijn reis. Als je vragen hebt kun je hem altijd mailen, dan heb je de volgende dag al reactie.
Groetjes Ruud