Rondreis

• Perry

Ik ben met mn rondreis naar Maleisië en Borneo bezig. Voordat ik e.e.a. uit ga stippelen heb ik wel wat vraagjes. Ik heb eerst 2 nachten in Kuala Lumper dus daar wil ik sowieso de stad verkennen. Dan heb ik nog 22 dagen ter besteding. In deze 22 dagen wil eigenlijk de laatste 4 nachten verblijven op een resort in Kota Kinabalu en van daar uit terugvliegen naar Kuala Lumpur. Dus een dag of 18 heb ik nog !!

Mijn idee was om een dag of 5/6 te verblijven in Maleisië en dan naar Kuching te vliegen en dan omhoog naar K.K.

Is het te doen om vanuit K.L. iets te ondernemen naar Cameron Highlands en Endau Rompin of zijn er betere suggesties ? Zijn mijn 5/6 dagen genoeg hiervoor ?

Zijn vervolgens een dag of 12 genoeg voor Borneo (van Kuching naar K.K.) of gaat dit te snel ??

Ik zie jullie reacties / suggesties / tips graag tegemoet.

Mijn voorkeur gaat uit naar jungle tours met overnachting(en), trekkings, bergen enz. enz. enz.

Grtz

Perry

• Pauline

Hallo Perry,

Jouw plan lijkt mij realistisch wellicht zijn 6 dagen voor Cameron en Endau Romin wat kort. In Cameron zou ik zeker twee nachten blijven, je kunt daar ook jungle trekkings doen.

Van Endau Rompin weet ik niet al te veel behalve dat het niet zo makkelijk toegankelijk is en je een 4x4 nodig hebt om er te komen.

Als je reist per auto kun je vrij snel in Cameron komen, met de bus duurt het bijna 5 uur. Op de terugreis kan dit nog wel eens langer zijn omdat de bus vaak vast komt te staan in de file in KL.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Groeten,

Pauline

• Leonie

Hi,

Je kan het allemaal zo gek maken zoals je zelf wilt :D

Vanuit KL kan je gemakkelijk naar de Cameron Highlands, Hier zijn meer dan 10 tracks om te lopen waarvan 3 a 4 echt meer dan de moeite waard zijn! Je kunt je er ook prima warm lopen voor je volgende trekkingen in Maleisië!

Je kunt ipv naar Rompin ook naar Kenong Rimba park wat net onder Taman Negera ligt. Dit is gemakkelijk vanuit CH te bereiken. Je hoeft dan alleen maar naar Kuala lipis te reizen waar ook de trips naar Kenong Rimba beginnen. Ander plus punt is vanuit Kuala lipis ben je ook weer zo in KL.

Je kunt ook al je tijd volmaken in Sarawak! Waar de jungle nog mooier is! Alleen wel je trips zoveel mogelijk vooraf regelen van wegen de beperkte accommodaties in de Nationale parken!

Succes

Leonie

www.cameronhighlandshistory.com