Welk eiland?

• Rob

Als afsluiting van onze reis willen we graag nog een dag of 3 op een mooi eilandje verblijven aan de oostkust. Ik zit in eerste instantie te denken aan Perhentian Island, maar weet het ondertussen niet meer zeker hoe meer ik over andere eilanden lees.

Wie heeft een goede tip? Wij zoeken een mooie rustige plaats, hoeft niet grootschalig en 5 sterren te zijn maar wel mooie accomodatie aan het strand met snorkelmogelijkheden. We vliegen naar Kotha Bahru, dus liever niet ten zuiden van Kuala Terngganu.

groeten,

Rob

• NBB3

Als je naar Tekek vaart met de ferry, dan zie je vanzelf het mooiste strandje van heel Tioman liggen, spierwit, afgelegen, bijna je eigen prive strandje, met een heerlijk rustige ambiance, inclusief schaduwrijke plekken en een frisse schone resort. Best of all, de koraalriffen liggen daar gewoon bij het strand.

Kortom, ik zeg Tioman. Maar dat had je al begrepen :)

• Pete10

Breek even in…

Klink goed. Enig idee hoe dat resort heet?

En we gaan ws in juli - iemand ervaring met hoe de oostkant is met buien?

Pete

• netty

als je massel hebt valt er eentje

• Marianne

Beste Rob,

Wij zijn momenteel op rondreis door NZ en zoeken vanaf volgende week ook een mooi eiland, maar voor ons moet het de westkust zijn i.v.m. mossoontijd aan de oostkust.

Als je voor een paar dagen een fantastische plek zoekt aan de oostkust, moét je echt op Pulau Kapas zijn, bij het resort van Peter & Sylvia, KapasTurtle Valley. Betaalbaar, kleinschalig (6 bungalows of zo) en Sylvia kookt de sterren van de hemel; ontzettende lieve, leuke mensen van NL afkomst: het is een mini-eiland, slechts 2 km lang, weinig vertier, maar prachtig witte stranden, rust, ruimte, lekker eten, kajakken naar een privé-strandje, snorkelen, duiken, kortom :))

Kapas Turtle Valley

Echter, het seizoen begint daar pas vanaf 1 maart (anders hadden wij er zeker half februari weer voor 1-2 weekjes naar terug gegaan, maar wij moeten helaas 4 maart weer in NL zijn :-( )

Hoor graag hoe 't was als je hiervoor kiest

Hartelijke groet,

Marianne

• Marianne

Rob,

Als je niet ver van vliegveld KT wil zitten is Tioman écht geen optie.

Pulau Kapas ligt nét ff onder KT airport (volgens mij maar half uurtje met de taxi naar de Marang Jetty (niét de Merang!) en dan 20 min. met de boot.

• Rob

Hoi Marianne,

Bedankt voor de info, het klinkt goed inderdaad… Wij hebben echter al wel een vlucht geboekt naar Kotha Bahru, misschien kan ik die nog wel wijzigen voor KT. Vanaf KB is het denk ik 2 uur rijden.

Hebben jullie daar meerdere eilanden bezocht (bijv. Perhentian), en waarom denk je dat Pulau Kapas mooier/beter is?

groet,

Rob

• Marianne

Hi Rob,

De mensen van Kapas Turtle Valley zijn eerst zo'n 12 jaar naar oostelijke eilanden op vakantie geweest voor ze op Kapas neerstreken om hun bungalows neer te zetten.

Lees de enthousiaste berichten van bezoekers op hun guestbook pagina, of ga naar zoover.nl/tripadvisor.nl

Andere oostelijke eilanden, o.a. Perhentian, worden overstroomd door jonge, onbehouwen chinezen (als je ervaring hebt met russen, weet je wat ik bedoel). Ook ligt er veel afval op de stranden, schoon is anders!

Kapas is schoon (ook geen sandfleas!), puur, kapas betekent ‘katoen’ = de witheid van de stranden, voor het ultieme Robinson Crusoë gevoel, hun bungalows staan op een km privéstrand, en als het je nog niet privé genoeg is, als je 10 mensen daar maximaal treft, dan pak je de kajak en peddel je naar een echt privéstrandje, écht sublieme keuken, veilig, toegankelijk zandstrand, snorkelen voor de deur, of je dobbert lekker in een autoband op de zee, duiken op het volgende strandje (+ meer restaurantjes-maar na 1 keer Sylvia's diner neem je niet eens meer de moeite daarheen te gaan) - ik kan nog wel ff doorgaan - let wel: als je vertier/nachtleven wil - niet heengaan: wij zijn er maar liefst twee weken (!) geweest in 2009 en hebben ons geen minuut verveeld.

Marianne