Tips voor weekend naar Tioman

• Leonie

Hallo,

Mijn vrienden en ik zijn van plan om een weekend naar Tioman te gaan. Ik weet dat er een vertrekpunt vanaf Mersing is, maar ik kan verder niet veel informatie vinden over timetables. Dit is ons eerste uitje naar een eiland en daarom zullen wij graag informatie en tips ontvangen van mensen die er geweest zijn. Ook natuurlijk zijn we erg benieuwd naar goedkope overnachtingsplekken.

Hoop dat iemand ons wilt helpen!

Groetjes vanuit Johor Bahru!

• Pauline

Hoi Leonie,

Het laatste dat ik heb gelezen is dat deze boten geen vast schema hebben. Ze vertrekken als de bus is aangekomen.

Of dit ook altijd klopt durf ik niet te zeggen. Wellicht gewoon de gok wagen?

Groeten,

Pauline

• NBB3

Ja Pauline, je hebt gelijk, er is, m..n. momenteel geen vast schema i.v.m. het moessonstaartje. Ik kom zelf net erug uit Tioman, en hoewel de laatste terug-ferry volgens het “schema” om 4 uur ‘s middags zou zijn, bleek later dat de laatste ferry, onze ferry, die van 2 uur ’s middags was.

Vervelend voor hen die om half 4 vanuit hun hotelkamer richting de ferry terminal liepen, want die kregen, eenmaal op de jetty aangekomen, te horen dat de volgende ferry terug naar Mersing pas de dag erop, d.w.z. maandag dus, vertrekt.

Kortom, ja, je kunt inderdaad de gok wagen; zo erg is het immers ook niet om een extra dagje in Tioman te moeten blijven :)

Maar als je niet zo ruim in je tijd zit kun je wellicht beter toch vooraf je kaartjes kopen. Dan ben je in ieder geval verzekerd van je zitplaats, zeker als het zo'n open ticket betreft, want dan kies je gewoon de gunstigste vertrektijd en pak je simpelweg de volgende als je 'm onverhoopt mist.