Hallo Maleisie-kenners,
Wij hebben het plan opgevat om voor ongeveer 5 of 6 weken naar Maleisie te gaan. Heel globaal (we zijn pas net begonnen met uitzoeken); we willen evt. een auto huren in West-Maleisie en daar ongeveer 2 (?) weken rondrijden (KL, vuurvliegjes Kuala Selangor, Penang, Langkawi, Melaka?) Dan willen we ongeveer 3 weken naar Borneo (Bako NP, Mulu NP, Kinabalu NP, Iban, jungletrek en natuurlijk de orang oetans). Ook zouden we graag naar Brunei gaan (hoe lang?).
We willen onze vakantie afsluiten met een aantal dagen (4/5) op een heerlijk bounty eilandje. Zelf zaten we te denken aan perhentian (maar acco's zijn redelijk basic? We willen juist aan het einde wat luxer zitten.) of Redang (wel wat luxere acco's?). Als iemand een tip heeft voor een ander eiland is deze ook welkom! (eiland bij Borneo misschien?)
Maar waar wij nu vooral mee zitten is de beste reistijd. Onze zomermaanden (juni,juli,aug) zouden de beste zijn van het gehele jaar? Ik dacht dat juni wel een goede tijd zou zijn, maar we krijgen dit op deze korte termijn denk ik niet goed voor elkaar.
Juli en augustus zou ons dus iets beter uit komen, maar in julli zou de ramadan zijn (ik weet niet hoeveel last je daarvan ondervindt, maar we komen o.a. ook voor het lekkere eten!) en in augustus zouden er ook veel lokale mensen op de been zijn, waardoor het ook een minder geschikte periode zou zijn? Zijn überhaupt de maanden juli en augustus erg druk? Wij willen nooit te veel vastleggen vantevoren, dus ik weet niet of ruim vantevoren reserveren van acco’s en excursies in die tijd noodzakelijk is?
Kortom; welke reistijd zouden jullie ons aanraden en hoe denken jullie over de maanden juli en augustus t.o.v. de maand juni? (Drukte? Vooraf reserveren? Duurdere periode? Ramadan? Weer?)
Alvast bedankt! En tips zijn welkom!