Hoi NBB3,
Bedankt voor je reactie! Ik was er al bang voor dat dit alles niet of nauwelijks in 1 dag te doen zou zijn, misschien dan toch maar 2 dagen plannen. De ferry vantevoren boeken is een goede tip, dat gaan we dan zeker doen!
Vliegen op Johor Bahru had ook onze voorkeur vanwege de kortere afstand naar Mersing, scheelt dus weer tijd. Alleen kan je van Sandakan niet rechtstreeks naar JB vliegen, je moet dan eerst van Sandakan naar Kota Kinabalu en dan van KK naar JB, wat ook wel weer de nodige extra tijd met zich mee zal brengen.
Maar ik dacht dat er niet gevlogen kon worden op Tioman? Maar dat kan dus wel. Dat zou inderdaad een hele hoop tijd kunnen schelen! Ik denk dat dan de vlucht van Sandakan naar KL en van KL naar Tioman wel eerder haalbaar zou moeten zijn op 1 dag ( = 2 korte vluchtjes).
We zouden dan eerst moeten vliegen met Airasia (Sandakan - KL) en dan met Berjaya van KL naar Tioman.
Vliegt Airasia trouwens vaak op tijd? Vallen er veel vluchten uit?
Ik zie eigenlijk überhaupt geen mogelijkheid bij Airasia op een heel traject ineens te boeken. Als ik bijv. van Langkawi naar Kuching wil, dan moet ik eerst een losse vlucht boeken van Langkawi naar KL, en dan weer opnieuw een losse vlucht van KL naar Kuching. Klopt het dat ik dan niet meteen het hele traject Langkawi - Kuching ineens kan boeken (zodat er bij een evt. vertraging waardoor je de aansluiting mist door de vliegmaatschappij zelf een nieuwe oplossing wordt gezocht, bijv. je wordt op een latere vlucht gezet?)? Of kan dat wel en doe ik iets fout?