Het weer in februari

• Djady

Hallo iedereen,

Ik ben van plan om half februari met vakantie naar west Maleisie te gaan. Wie weet hoe het weer in die tijd is?

Ook zou ik graag willen weten hoe eng de canopy walk is. Ik heb begrepen dat je eerst een steile klim moet doen en dan op die wiebelplank lopen.?

Groetjes Tineke

• NBB3

Tineke, februari is tegen het einde van de moesson; rond die tijd is het breezy en koeler dan normaal. De dikke regens zijn dan al grotendeels achter de rug. Ik beschrijf eind januari-maart altijd als bijna Mediterraan. Maar het kan natuurlijk ook ineens een uurtje zwaar plensen, want echt moesson-af is het dan nog niet helemaall.

Al met al lekker weer, zij het nog wel wat vroeg voor duiken en snorkelen.

Er zijn veel soorten en smaken canopy walks. Laat maar weten waar je die van jou wil doen.

• bernard.bauwens@gmail.com

Canopy walk in Hotsprings?

• Djady

Hallo NBB3 en Bernard,

In de reisbeschrijving van Fox staat Taman Negara met 500 meter lange Canopy walkway op 35 meter hoogte.

Is er een trap omhoog of via een steile klim? En als je uiteindelijk toch niet durft kun je dan makkelijk terug of

moet je met de gids mee de hele route doorlopen?

Ik wil het heel graag zien en mee maken allemaal maar ben bang dat mijn hoogtevrees me parten gaat spelen.

Groet Tineke

• bernard.bauwens@gmail.com

Hoi Ineke,

Indien u hoogtevrees hebt raad ik u het niet aan deze te doen. het is veilig doch de hoogtezal u in uw nadeel stelen.

Bernard

• NBB3

Het leuke van een canopy walk is dat je nauwelijks ziet hoe hoog je zit. Je loopt immers als het ware over de tree canopies, het bladerdak van de bomen. Je kunt amper de grond beneden zien, want doorgaans zijn de jungles erg dichtbegroeid.

Toen wij de canopy walk deden, konden we alleen aan het begin een stukje grond zieh, maar dan nog alleen als je goed naar beneden tuurt. Loop je eenmaal over de bomen, dan heb je alleen nog maar oog voor wat je daar allemaal ziet en bekommer je je niet over verder daar onder.

Maar dat was onze bevinding. :)

• Djady

Hallo,

Bedankt NBB3

Ik wil het zeker gaan proberen al heb ik de ervaring in Sri Lanka dat ik vol goede moed richting een tempel klom en

eenmaal boven genoot van het uitzicht maar toen we richting steile trap terug gingen bij mezelf dacht: Waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen en met knikkende knieen afdalend mezelf bezwoor dit nooit meer te doen.

Maar ik vind het leuk in de jungle

Groet Tineke

• Martijn

Djady Schreef:

——————————————————-

> Hallo iedereen,

> Ik ben van plan om half februari met vakantie naar west Maleisie te gaan. Wie weet hoe het weer in die tijd is?

weet jij hoe het weer half februari in nederland is?

• Djady

Ja Martijn dat weet ik aangezien ik hier al mijn hele leven woon.

Koud, nat, vies rotweer met afgelopen februari sneeuw en strenge vorst.

Mijn vraag betrof midden of einde moesson met vele plensbuien of af en toe een tropische regenbui.

Ik ga eind februari dus dat komt wel goed.

Groet Tineke

• Pisang

Er wordt een vraag gesteld over het weer in MALEISIE!!

NIET over het weer in Nederland!!

Draadje los misschien?