3 weken maleisie in augustus, TIPS !! :-)

  • AnneMarie R

    Mijn vriend (33) en ik (32) willen komende zomer ongeveer 3 weken naar Maleisie.

    We hebben nog geen idee waar we naar toe willen, behalve dat we Kuala Lumpur (en misschien een andere noemenswaardige stad) willen zien, willen duiken, wat natuur(parken) zien en wat over de cultuur meemaken. We houden niet van het hele massale, toeristische gebeuren. Slapen liever in een klein guesthouse en geen resorts

    Is het handig om een auto te huren of is het beter openbaar vervoer te gebruiken?

    Alvast bedankt

  • paul74

    Als je gaat duiken is mijn tip dit rond Mabul (Borneo) te doen en dan niet vergeten ver vantevoren een vergunning voor Sipadan te regelen… al sinds een aantal jaren dé duikstek van de wereld! Geweldig om daar te mogen duiken!

    En als je toch in Sabah bent zijn : Danum Valley, Tabin Wildlife en de Kinabatangan rivier aanraders waaruit je kunt kiezen. :)

  • NBB3

    Ligt eraan of je het improvisatie type bent of juist liever zo veel mogelijk vooraf reserveert. Tijdens de zomermaanden is het altijd het drukst in Malaysia, zeker dit jaar, want het is “Vist Malaysia” jaar. Ik zou dus meer geneigd zijn om e.e.a. vooraf vast te laten zetten, zodat je niet tegen volle bussen aan loopt of het duiken moet laten schieten i.v.m. vol.

    Een auto huren is wat duurder dan het OV maar je koopt hier wel veel vrijheid voor terug. Bovendien kun je er een soort road-trip van maken; hier en daar eens stoppen, kampung bekijken of even over een verlaten strand lopen,

    Pak een auto met GPS en het rijden zelf is ook een makkie.

  • AnneMarie R

    we vinden het prettig om van te voren de accommodaties vast te leggen

    zitten nu ook te denken een deel met de trein te reizen, wat is jullie ervaring?

    nog tips leuke lodges op leuke plekken?

  • NBB3

    We hebben de op 1 na laatste trein genomen vanuit Singapore naar Johor een paar jaar geleden. Dat was best leuk, want je proeft het koloniale sfeertje nog een beetje in die oude treinen. Het is ook allemaal een stuk meer ongedwongen daar; je kunt je raampje open doen en zelfs de deuren gaan gewoon handmatig open, dus als je soms tussen 2 stations stopt, dan gaan er altijd wel een paar passagiers een ommetje doen op het grind rondom de rails in het midden van de jungle, helemaal Wild West, lachen. En de conducteurs zijn ook relaxed.

    Op zich is het niet zo gevaarlijk ook, want er is maar 1 spoor.

    Ik denk dat de treinen inmiddels wat nieuwer zijn, maar het is nog steeds boemelwerk.

    Kortom, gewoon een stukje treinen inlassen voor de leuk.