Hoi allen,
Bernard, Proost dan maar .
Danny, het zijn inderdaad spannende tijden, waarin de bevolking tegen elkaar wordt uitgespeeld. Meestal met een politiek doel. De huidige regering houd alleen nog stand, door alles te verharden. Pers vrijheid zijn we weer in gedaald. Als je alleen al ziet, hoe in Sabah duizenden moslims een Paspoort gekregen hebben om te mogen stemmen, met als enige reden om de Christelijke staat Sabah te verdunnen. Dat er nu een parlementaire enquete gaande is waar zoveel modder uitkomt, en dat je er niets in de krant van vind, maar enkel op de alternative media leest, ongelooflijk.
Gelukkig, net zoals Bernard zegt, is het in Sabah een vrijer gevoel, overal drank te koop (en wijn), en doen de moslims erg gewoon tegen de christenen. Maar toch, de tolerantie wordt minder hoor, ik hoor christenen die toch echt niet blij zijn. Maar.. ik zeg altijd, als er hier in Sabah de oorlog uitbreekt, dan is het niet tegen ons blanken, maar tegen de West Maleiers, die alle top baantjes afpakken en.. de duizenden illegalen. Maar.. zonder de illegalen ligt de economie plat, geen personeel meer in de winkels, en geen eten meer in alle restaurants. En.. ook ik heb destijds mijn huis gebouwd met de illegalen, kan ook niet zonder ze haha.
Om hier te wonen, geef ik 1 raad, bemoei je niet met politiek, vind een mooi stekkie, en geniet van het leven, en Jenny, met een fles wijn natuurlijk met interessant etiket (haha, weer op topic, anders krijgen we “dat” weer.
En voor de toekomst, dat er maar nog veel meer prikkers mogen bijkomen, zoals NBB3 en Bernard.
Vriendelijke groet,
Olaf.