wijn in Maleisie

• bernard.bauwens@gmail.com

Hoi Danny,

Sabah is meer toleranter dan west-malaysia en redelijk veel Sabahan zien deze west malaysier ook niet te graag hier in Sabah vanwege hun houding tegenover niet Moslims, en Olaf wel ik drink heel graag een fles wijn zo u coco en ik wijn:)-D

Bernard

• Olaf uit KK

Hoi allen,

Bernard, Proost dan maar :).

Danny, het zijn inderdaad spannende tijden, waarin de bevolking tegen elkaar wordt uitgespeeld. Meestal met een politiek doel. De huidige regering houd alleen nog stand, door alles te verharden. Pers vrijheid zijn we weer in gedaald. Als je alleen al ziet, hoe in Sabah duizenden moslims een Paspoort gekregen hebben om te mogen stemmen, met als enige reden om de Christelijke staat Sabah te verdunnen. Dat er nu een parlementaire enquete gaande is waar zoveel modder uitkomt, en dat je er niets in de krant van vind, maar enkel op de alternative media leest, ongelooflijk.

Gelukkig, net zoals Bernard zegt, is het in Sabah een vrijer gevoel, overal drank te koop (en wijn), en doen de moslims erg gewoon tegen de christenen. Maar toch, de tolerantie wordt minder hoor, ik hoor christenen die toch echt niet blij zijn. Maar.. ik zeg altijd, als er hier in Sabah de oorlog uitbreekt, dan is het niet tegen ons blanken, maar tegen de West Maleiers, die alle top baantjes afpakken en.. de duizenden illegalen. Maar.. zonder de illegalen ligt de economie plat, geen personeel meer in de winkels, en geen eten meer in alle restaurants. En.. ook ik heb destijds mijn huis gebouwd met de illegalen, kan ook niet zonder ze haha.

Om hier te wonen, geef ik 1 raad, bemoei je niet met politiek, vind een mooi stekkie, en geniet van het leven, en Jenny, met een fles wijn natuurlijk met interessant etiket (haha, weer op topic, anders krijgen we “dat” weer.

En voor de toekomst, dat er maar nog veel meer prikkers mogen bijkomen, zoals NBB3 en Bernard.

Vriendelijke groet,

Olaf.

• jenny.hmns

Hoi Olaf, ja Marjolein van Langkawi Ilya, en die uit Singapore was dat Eric? dat is lang geleden

Dat verharden tussen de geloven, jammer, want dat vond ik altijd zo leuk van Maleisie, dat de zeg maar 4 grote geloven redelijk rustig naast elkaar leefden.

OK de Moslims waren de baas, maar wat ik ervan heb meegekregen, niet erg streng

Ok je kleedt je, zeker als vrouw, aangepast, maar daar had ik geen moeite mee.

Heb ooit al eens gepost: je gaat ook niet in je bikini naar de Bijenkorf.

Hans had wel eens problemen op het werk, bv op de vrijdagmiddag, dan waren de moslims vrij en de hindoes niet.

Die illegalen hadden wij ook. Wij woonden In Mount Kiara en daar werden toen veel condo's uit de grond gestampt, met, ja, illegalen.

Was er weer een soort razzia en dan zal de bouw weer een week stil, kwamen van de Philipijnen en uit Indonesie.

Wij hebben eigenlijk nooit last gehad van die onderlinge strijd.

Meer last van Arabieren in het voor hen seizoen (augustus) tjonge wat een……..

Geniet nog zou ik zeggen zolang het nog leuk is

grts uit Nederland

Jenny