bus KL - Singapore

  • Merel

    Wij zijn van plan met de bus van KL naar Singapore te gaan.

    We denken aan de Aeroline bus. Iemand ervaring met deze maatschappij.

    Hoe zit het met de bagage, wij hebben grote harde koffers.

    Of heeft iemand goede ervaring met een andere maatschappij.

  • Danny

    Bagage is voor ons vaak een reden om met de bus te gaan. Geen gezeik over gewicht, vloeistoffen of afmetingen, zolang je de koffers maar kunt tillen.

    Scannen gebeurt alleen bij de grens.

    Aeroline is een van betere, misschien wel de beste busverbinding tussen KL en Spore.

    Wij hebben goede ervaring met Transnasional met name op het traject Kuantan-Spore en Kuantan-KL. Goede chauffeurs, stoppen alleen soms bij vreemde vreetschuren.

  • NBB3

    Over eet-pauzes gesproken, let op dat je niet afgezet wordt. Het is me een paar keer overkomen dat we bij een eetgelegenheid stopten die niet bepaald uiblonk, niet qua kwaliteit, maar al helemaal niet qua prijs-kwaliteit verhouding.

    Blijkt dat m.n. de bus host (het typetje met de microfoon) en de buschauffeur onderlinge deals hebben gesloten met deze eetplekken, waarbij hun buslading (vaak bestaande uit) buitenlandse vakantiegangers minimaal het dubbele betalen van wat gangbaar is. Het verschil wordt dan nadien gedeeld door de participerende partijen. Kan aardig oplopen na tig tripjes zo.

    Op zich niks mis mee, lang leve het kapitalisme, maar het is ook niet verkeerd om hier waakzaam voor te zijn, zodat je er niet de dupe van wordt.

  • Merel

    Op de site van Aeroline hebben ze het over maten en gewichten van de bagage. Ook hebben ze het over labels die je kunt kopen als je bagage zwaarder is dan 15 kg. Vandaar mijn vraag.

  • Merel

    Bedankt voor de tip. Er gaat een lekker broodje mee voor onderweg ;)

  • Danny

    Wat ik lees op de site van Aeroline is dat je als adult 2 tags krijgt elk goed voor 20kg. Dus totaal 40kg per volwassene.

    Is het zwaarder dan 20kg dan moet je RM10 dokken (euro 2,5)

  • Merel

    Dat zou mooi zijn.

    Ik begreep dat je al 2 tags nodig hebt voor 1x 20 kg. En dan ook nog binnen bepaalde afmetingen.

    Die 20 kg zal nog wel lukken, maar de afmeting zal groter zijn.

    Dan heb je ook nog een tag nodig als de handbagage zwaarder is dan 3 kg.

    Maar het zal idd. de kop niet kosten. Was alleen benieuwd hoe streng ze zijn met de maten van de koffers.